Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Reaktywacja linii kolejowej Racibórz-Racławice

54 kilometry torów, 13 przystanków i stacji, prędkość do 120 km/h i poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejazdach kolejowo–drogowych to główne założenia inwestycji. Dzięki przedsięwzięciu mieszkańcy kilku opolskich miejscowości ale także Pietrowic Wielkich, Cyprzanowa, Samborowic, Wojnowic i Raciborza Studziennej zyskają dostęp do połączeń kolejowych.

fot. plk-sa.pl

Szacowany czas czytania: 01:42

Nowe i zmodernizowane perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością i wyposażone w wiaty, ławki oraz energooszczędne oświetlenie. Ich wysokość będzie dostosowana do wygodnego wsiadania i wysiadania z pociągu. Przejazd z Głubczyc do Opola potrwa około 130 minut, a do Raciborza 36 minut. Wartość opracowania dokumentacji przekracza 15 mln zł. PKP PLK na razie nie podaje terminu ukończenia projektu ani realizacji inwestycji.

Opracowanie dokumentacji projektowej to kluczowy etap przygotowań do rewitalizacji infrastruktury kolejowej na południu województwa opolskiego i w części województwa śląskiego. Projekt zakłada przywrócenie ruchu pasażerskiego z parametrami umożliwiającymi podróż z prędkością do 120 km/h. To przykład efektywnego wykorzystania środków z programu Kolej+, który umożliwia odbudowę dostępu do kolei w regionach dotąd pozbawionych tej formy transportu

– mówi Janusz Pasierb, Dyrektor Regionu Śląskiego CRI w Polskich Liniach Kolejowych S.A.

Przywrócenie linii kolejowej Racibórz-Racławice Śląskie to nie tylko nasz cel, ale sprawa ważna dla samorządów lokalnych całego południa regionu, dlatego to projekt partnerski. Cieszymy się, że umowa na dokumentację jest już podpisana, pamiętajmy jednak, że to dopiero pierwszy etap tego projektu. Przed nami etap o wiele trudniejszy, czyli wykonawczy

-podkreśla Robert Węgrzyn, członek zarządu województwa opolskiego.

Z rozwiązania skorzystają mieszkańcy czterech gmin. Umożliwi im to codzienne podróże do pracy, szkół czy lekarza. Przejazd z Głubczyc do Opola potrwa około 130 minut, a do Raciborza 36 minut.

Wartość opracowania dokumentacji przekracza 15 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach rządowego programu Kolej+, którego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu transportowemu i zwiększenie dostępności do najbardziej ekologicznego środka komunikacji zbiorowej. Całkowity budżet programu wynosi 13 mld zł, z czego 11,2 mld pochodzi z budżetu państwa, a ok. 2 mld zł dokładają samorządy.

Czytaj także:

REKLAMA