Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Rejestracja auta trwa dłużej, ale od poniedziałku będzie lepiej

Facebook Twitter

"Czekam już blisko tydzień na zarejestrowanie samochodu, mam kłopot z dodzwonieniem się do Wydziału Komunikacji w starostwie w Wodzisławiu, auto jest mi potrzebne, stoi bezużyteczne, a informacji brak" - o swoich kłopotach napisał do redakcji Radia 90 słuchacz, Rafał.

W mailu napisał, że w wydziale poinformowano go, że w ciągu jednego lub dwóch dni jego wniosek powinien zostać rozpatrzony.

Nikt nie może dawać takich gwarancji, w obecnych warunkach pracy – mówi z kolei Arkadiusz Łuszczak, naczelnik wydziału komunikacji i transportu w wodzisławskim starostwie:

Dokumenty, które spływają do nas za pomocą poczty elektronicznej, ewentualnie skrzynki podawczej, są następnie przekazywane do Wydziału Komunikacji. Zgodnie z kolejnością sprawy są załatwiane. Trzeba się liczyć z tym,  że być może potrwa to kilka dni, dlatego że obieg dokumentów w starostwie jest taki, że skrzynka podawcza znajdowała się na ulicy Bogumińskiej, a Wydział Komunikacji jest na ulicy Pszowskiej. Przekazywanie dokumentów trwa już jeden dzień, następnie te dokumenty oczekują na swoją kolejkę. Być może sprawa powinna zostać załatwiona w kilka dni. Na pewno klient zostanie poinformowany telefonicznie o o sposobie i terminie i możliwości odbioru dokumentów.

Naczelnik przyznaje, że może być teraz problem z dodzwonieniem się do wydziału:

Zdajemy sobie sprawę, że dodzwonienie się do wydziału jest utrudnione, wynika to z tego, że w ramach wydziału nie funkcjonuje tzw. call center, natomiast liczba telefonów, które odbieramy wzrosła kilkukrotnie do czasu przed pandemią. Bardzo często urzędnik ma dylemat, czy cały czas odbierać telefony, czy załatwiać na bieżąco sprawy, które spływają do wydziału. Nasi klienci muszą liczyć się z tym, że sprawa nie będzie mogła zostać załatwiona od ręki, trzeba będzie poczekać kilka dni.

Mniej jest też na co dzień w wydziale samych urzędników, którzy podzieleni zostali na dwie grupy i pracują rotacyjnie, część osób korzysta z zasiłku opiekuńczego. Ale od najbliższego poniedziałku (4.05.) powinno być lepiej:

Od 4 maja Wydział Komunikacji będzie przyjmował klientów w swojej siedzibie, z zachowaniem pewnego reżimu sanitarnego. Czyli w holu będą mogły przebywać 3 osoby, oczywiście składając tylko wniosek. Nie będzie bezpośredniego kontaktu z pracownikiem urzędu. Po załatwieniu sprawy, urzędnik poinformuje klienta, o możliwości i o terminie odbioru dokumentów.

Co do kwarantanny składanych wniosków: sam obieg dokumentów w starostwie powiatowym w Wodzisławiu taką kwarantannę zapewnia: po wrzuceniu ich do skrzynki przy Bogumińskiej, zwykle na drugi dzień, czyli po upływie ok. 24 godzin docierają one do wydziału przy Pszowskiej.

Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj