Rybnik: Czas rejestracji pojazdu w pandemii jeszcze dłuższy niż zwykle
Zarejestrowanie pojazdu w rybnickim Urzędzie Miasta zawsze wiązało się z długim czasem oczekiwania. W czasach pandemii i obostrzeń sanitarnych, czas ten jeszcze się wydłużył. Wydział Komunikacji jest oblegany jak nigdy dotąd.
System numerkowy i rejestracja on line się nie sprawdza
– żalą się rybniczanie:
Sytuacja wygląda tak, że raz na dwa tygodnie odbywa się polowanie na wolne numerki, potem przez dwa tygodnie zero kontaktu i znowu powtórka z rozrywki, czyli polujemy na wolne numerki w piątek o godz. 7:00 rano. Nie ma żadnej możliwości obejścia tej procedury dla firm, dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Ja rozumiem sytuację, że działamy w okrojonym składzie, w związku z czym kolejność jakaś obowiązuje, (…) ale te rozwiązanie to chyba nie jest pomysł na obecne czasy.
Zaległości w wydziale komunikacji są ogromne, ale obostrzenia są konieczne, bo pojawienie się koronawirusa w tym wydziale sparaliżowałoby zupełnie ledwo wydolny system
– słyszymy w rybnickim magistracie:
Rzeczywiście, nie ukrywamy tego, że problemy są. Dopóki mamy obostrzenia związane z covidem te utrudnienia będą. Mamy świadomość tego, że nie wszystkich udaje nam się obsługiwać i zaległości są ogromne. Jednak dbamy o to, żeby w ogóle Wydział Komunikacji działał, bo w sytuacji nieprzestrzegania rygoru sanitarnego może skończyć się to w ten sposób, że nie będziemy mieli kim pracować, bo wszystkie osoby zostaną objęte kwarantanną. Stąd robimy co możemy, staramy się jak możemy, natomiast mamy świadomość, że jest wielu oczekujących, w związku z obostrzeniami nie możemy pracować w normalnym trybie.
W związku z tym Agnieszka Skupień rzeczniczka Urzędu Miasta w Rybniku przypomina, że można szereg wniosków wypełnić elektronicznie i wrzucić go skrzynki podawczej w magistracie:
Zalecamy wszystkim, którzy chcą załatwić sprawy w urzędzie, żeby wypełniać odpowiednie wnioski elektronicznie. Nie wszystko da się jeszcze przesłać do nas mailem, ale można przynieść wypełniony w domu wniosek i wrzucić go do skrzynki podawczej, która jest przed wejściem do urzędu. Sprawy zostają w ten sposób załatwione szybciej niż czekając w kolejce i marnując swój cenny czas.
Rybniccy urzędnicy podkreślają, że przedsiębiorcy w Wydziale Komunikacji są traktowani na specjalnych zasadach, a część pracowników także w soboty zajmuje się obsługą dokumentów:
Przedsiębiorcy są obsługiwani, że tak powiem – ekstra, nawet poza czasem covidu. Dla nich jest uruchomiony specjalny numer, specjalna rejestracja, więc wszyscy, którzy mają firmy leasingowe są obsługiwani poza kolejnością. (…) Pracownicy pracują w soboty, robią nadgodziny, ale to nie jest związane z obsługą mieszkańców, ale jest związane z tym, że sprawnie obsługujemy mieszkańców w tygodniu, więc w sobotę możemy nadrabiać sprawy, które nas zobowiązują.
A z Agnieszką Skupień rzeczniczką Urzędu Miasta Rybnika rozmawiał Arkadiusz Żabka.
Czytaj także: