Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Rybnik: Od wtorku (20.10.) obostrzenia w magistracie

Facebook Twitter

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem Prezydent Miasta Rybnika podjął decyzję o powrocie ograniczeń w pracy Urzędu Miasta. Te obowiązywać mają od wtorku (20.10.) W magistracie wyłączona będzie bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem mają być sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne.

Prezydent Kuczera apeluje do mieszkańców, by osobiście zgłaszali się urzędu tylko w sytuacjach niezbędnych i to po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. W związku z trudną sytuacją, w której wszyscy się znaleźliśmy, musimy ograniczać swoje kontakty do minimum – mówi gospodarz miasta.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Urząd Miasta Rybnika będzie czynny w godzinach:

• poniedziałek – środa: 7.30 – 15.30
• czwartek: 7.30 – 18.00
• piątek: 7.30 – 13.00

Urząd Stanu Cywilnego będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach: 7.30 -15.30.

Najważniejsze informacje:

• Od 20 października w urzędzie miasta wyłączona jest bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących:
– ewidencji ludności i dowodów osobistych;
– pomocy społecznej;
– świadczenia usług komunalnych;
– wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
– budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego
– ochrony środowiska
– korzystania z wód (na podstawie ustawy Prawo wodne)
– infrastruktury telekomunikacyjnej

Osobiste załatwienie sprawy w Urzędzie w sytuacji tego wymagającej możliwe jest po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem danego wydziału czy biura.

• Urząd Stanu Cywilnego realizuje sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego.

• Wszystkie dotychczas umówione wizyty (osobiście lub telefonicznie) zostają anulowane, za wyjątkiem wizyt umówionych za pośrednictwem elektronicznego (kolejkowego) systemu rezerwacji terminów.

• W pozostałym zakresie kontakt klientów z pracownikami Urzędu następuje wyłącznie telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Urzędu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta
w zakładce Magistrat.

• Klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.

• Przy wejściu do budynku od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.

• Kasy w budynkach Urzędu będą zamknięte. Zaleca się, aby w miarę możliwości opłat dokonywać przelewem.

• Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj