Rzecznik konsumentów ostrzega przed fałszywymi przedstawicielami firmy Tauron
Coraz częściej na terenie Jastrzębia-Zdroju, Rybnika oraz Wodzisławia Śląskiego dochodzi do sytuacji, w których konsumenci podpisują wiele dokumentów bez otrzymania ich kopii.
Nie wiedzą co podpisali i jaką w rzeczywistości firmę reprezentował „przedstawiciel”. Klienci twierdzą, że „przedstawiciel” miał reprezentować firmę Tauron.
Firma Tauron natomiast nie potwierdza aby wysyłała swoich przedstawicieli do zawierania umów w domach klientów.
Rzecznik Konsumentów ostrzega:
– sprawdźmy, czy osoba podająca się za pracownika danej firmy, rzeczywiście nim jest. Każda taka osoba powinna mieć identyfikator,
– poinformujmy osobę proponującą nam zawarcie umowy, że podjęcie ostatecznej decyzji będzie możliwe po konsultacji tej sprawy z rodziną, bądź Rzecznikiem Konsumentów,
– jeżeli podpisaliśmy taką umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli w naszym mieszkaniu, na pokazie), możemy od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej podpisania. Takie oświadczenie składamy na piśmie, wysyłając je listem poleconym na adres firmy,
– istotnym jest, aby każdy podpisany przez nas dokument posiadał kopię, która zostanie pozostawiona przez przedstawiciela firmy do naszej dyspozycji. Nie podpisujmy dokumentów, które nie są wypełnione (in blanco),
– nie podejmujmy decyzji o zawarciu jakiejkolwiek umowy pochopnie, dajmy sobie kilka dni na zastanowienie. Poprośmy o pozostawienie druku umowy, celem zapoznania się z jej warunkami przed jej podpisaniem. Uczciwy Przedstawiciel Handlowy nie odmówi nam tego prawa i umówi się na kolejne spotkanie,
– przekazujmy powyższe informacje naszym bliskim, sąsiadom, szczególnie w podeszłym wieku, gdyż najczęściej to oni padają ofiarą pochopnie podjętych decyzji.