Rzecznik Praw Pacjenta apeluje w sprawie osobistych wizyt pacjentów
Teleporada nie może być stosowana z automatu, jako potencjalnie bezpieczniejsza forma kontaktu chorego z lekarzem. Rzecznik Praw Pacjenta apeluje w sprawie osobistych wizyt pacjentów w ośrodkach zdrowia. To odpowiedź na sygnały od chorych, którzy zwracają uwagę na brak możliwości osobistej wizyty w przychodni z uwagi na epidemię koronawirusa.
Rzecznik Praw Pacjenta przyznaje, że na początku wybuchu epidemii wyraził zgodę na czasowe ograniczenie możliwości odwiedzania poradni przez pacjentów, z uwagi na ich bezpieczeństwo. Jednak ostatnie decyzje i działania organów odpowiedzialnych za organizację systemu ochrony zdrowia, podejmowane m.in. w oparciu o aktualne dane, mają na celu systematyczne przywracanie standardowej organizacji świadczeń dla pacjentów.
Teleporady, choć bardzo potrzebne i przydatne w tej sytuacji, nie zawsze mogą zastąpić osobiste wizyty pacjentów w przychodniach. Każdy przypadek trzeba ocenić indywidualnie. Rzecznik Praw Pacjenta apeluje, by szefowie ośrodków zdrowia przyjrzeli się wprowadzonym ograniczeniom i zdecydowali, które mogą ulec złagodzeniu, by dostosować się do aktualnej sytuacji epidemicznej. Oczywiście przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów.
Czytaj także: