Ścieżek rowerowych w Rybniku coraz więcej. Są nowoczesne i bezpieczne
Jedne powstają, inne są w planach. Miasto buduje obecnie ścieżkę rowerową przy ulicy Raciborskiej. Ta inwestycja jest już gotowa w 70%. Kolejny obecnie realizowany etap, to budowa ścieżki w oddaleniu jezdni na odcinku za skrzyżowaniem z ulicą Kwiotka, w kierunku granic miasta.
Mówi Naczelnik Wydziału Dróg w rybnickim magistracie, Jacek Hawel:
Łącznie mamy tego ponad 4 km, z tym, że wiadomo, że część układu drogowego, tego rowerowego istniała. On został przebudowany ze standardu z kostki betonowej na standard o nawierzchni asfaltowej. Ten początkowy odcinek do skrzyżowania z ulicą Graniczną, na dalszym odcinku naprawdę jest to już nowy ślad, jego tam nie było, oczywiście również z nawierzchni bitumicznej. Niewielki odcinek był, on również został przebudowany, pomiędzy ulicą Krzywoustego, a ulicą Kwiotka.
Wkrótce przy ścieżce rowerowej na ulicy Raciborskiej powstanie także oświetlenie uliczne. Koniec prac, które pochłoną 3 miliony 700 tysięcy złotych zaplanowano na połowę listopada. Miasto Rybnik na tym nie poprzestaje, ścieżka rowerowa ma powstać także przy ulicy Żorskiej, będzie to pierwszy etap prac od wiaduktu w rejonie centrum handlowego do ronda Boguszowickiego:
Standard podobny jak na ulicy Raciborskiej, czyli ścieżka pójdzie wzdłuż jezdni, częścią przeznaczoną dla ruchu pieszych i oczywiście rowerzystów. Ona będzie przebiegała raz po lewej, raz po prawej stronie, w zależności od tego, jak warunki terenowe nam na to pozwalały. Standardowo o nawierzchni bitumicznej, oczywiście oświetlona. Jeżeli będziemy przechodzić przez ruch drogowy – będą bezpieczne przejazdy dla rowerzystów.
Dodajmy, że długość ścieżki rowerowej jak ma powstać w pierwszym etapie jej budowy przy ulicy Żorskiej, to nieco ponad dwa kilometry. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszą prace. Miasto unieważniło przetarg i ogłosiło kolejny. Oferta jak wpłynęła była o 700 tysięcy złotych wyższa do kwoty, jaką magistrat przeznaczył na tę inwestycję.