Śląsk Cieszyński Polską Marką Turystyczną!
Tytuł „Polskiej Marki Turystycznej” trafił na Śląsk Cieszyński. Region jest jednym z pięciu podmiotów, które go otrzymało. Do konkursu nadesłano 117 propozycji.
Projekt „Polskie Marki’ został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Zarządcy marek turystycznych muszą spełnić wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji.
– W ostatnim roku liczba przyjazdów turystów z zagranicy wzrosła o ponad 17%, aby ten trend utrzymać i wzmocnić istotna jest współpraca także na poziomie lokalnym, m.in. właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne” – powiedział podczas gali Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.
Oprócz Śląska Cieszyńskiego tytuł otrzymała także Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin oraz Toruń.