Słuchacze Radia 90 pytają: Kiedy NFZ w Rybniku otworzy się dla klientów?
Kiedy oddział Narodowego Funduszu Zdrowia w Rybniku otworzy się dla klientów? Chodzi o bezpośrednią obsługę mieszkańców regionu, którzy przychodzą np. w sprawie karty EKUZ, czyli karty Europejskiego Ubezpieczenia Zdrowotnego.

Z takim pytaniem do naszej redakcji zadzwoniła Elżbieta z Radlina, która odwiedzając placówkę przy ulicy 3 Maja do środka nie weszła…
Obsługa bezpośrednia klientów trwa od 12 kwietnia i jest zarezerwowana dla spraw pilnych
– tłumaczy naczelniczka Wydziału Obsługi Klientów w śląskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach:
Małgorzata Doros: To są sytuacje typu ”muszę szybko potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne, muszę szybko wyrobić EKUZ, podpisać umowę o ubezpieczenie dobrowolne”, czy ”chcę się umówić na wizytę w delegaturze, żeby potwierdzić profil zaufany”. W takim przypadku zachęcamy do wcześniejszej rezerwacji telefonicznej, codziennie obsługujemy kilkadziesiąt osób, a w naszych wszystkich lokalizacjach, również w delegaturze w Rybniku, być może to była jakaś niezręczność, jakaś sytuacja która wynikała może z niebezpośredniej i właściwej komunikacji- za co przepraszam. Nadal działamy w trybie ograniczonej obsługi ale bezpośrednio obsługujemy tzw. klientów pilnych.
Każda osoba, która może poczekać kilka dni na załatwienie sprawy, może złożyć wniosek w skrzynce podawczej:
Małgorzata Doros: Można zostawić też w delegaturze w Rybniku niezbędne dokumenty wraz z numerem telefonu kontaktowego w skrzynce podawczej, która jest umieszczona przed wejściem do sali obsługi klientów. Wszystkie te sprawy będą niezwłocznie przez naszych pracowników załatwione, a odpowiedź zostanie wysłana drogą poczty tradycyjnej bądź mailem albo odpowiemy telefonicznie. Zachęcamy do kontaktu drogą mailową, bo tą drogą można szybo potwierdzić np. zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne. Adresy niezbędne i potrzebne są na naszej stronie internetowej w dziale aktualności oddziału.
Musimy wciąż pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, by chronić zdrowie nie tylko naszych klientów, ale też pracowników
– podkreśla naczelniczka:
Małgorzata Doros: Na ten moment musimy działać w trybie ograniczonym ale żaden z klientów nie zostanie odprawiony z kwitkiem. Bardzo prosimy o zachowanie zasad bezpieczeństwa, niestety też czasem spotykamy się z odmową założenia maseczki czy dezynfekcji, też zdarzają się przypadki zachorowań wśród naszych pracowników, dbamy nie tylko o zdrowie naszych klientów ale z natury rzeczy też musimy uważać na własne, ale podkreślam, obsługa klientów w ramach przypadków pilnych jest w delegaturze w Rybniku pełniona.
Dodajmy, że punkt Narodowego Funduszu Zdrowia, który od wtorku (4.05.) działa w Jastrzębiu przy ulicy Harcerskiej 9 funkcjonuje na takich samych zasadach, co delegatura w Rybniku, to znaczy, że bezpośrednia obsługa klientów odbywa się wyłącznie w sprawach pilnych.
Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!