Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Specjalna akcja ZUS dla uciekinierów wojennych. Weekend z Ukrainą

Facebook Twitter

Weekend (26/27.03.) z Ukrainą czyli specjalna akcja ZUS dla uciekinierów wojennych. W sobotę i w niedzielę placówki ZUS w Rybniku, w Raciborzu, w Pszczynie i w Wodzisławiu Śląskim będą otwarte dla obywateli Ukrainy, którzy chcą złożyć wniosek o 500+.

Na terenie działalności Oddziału ZUS w Rybniku wszystkie placówki ZUS, czyli w Rybniku, w Pszczynie, w Raciborzu, w Tychach i w Wodzisławiu Śląskim będą czynne zarówno w sobotę, jak i w niedzielę, w godz. od 9.00 do 15.00.

Do wniosku o 500+ potrzebny PESEL

Aby móc wysłać elektronicznie wniosek o 500+ wcześniej obywatel Ukrainy musi posiadać swój profil PUE. To za jego pośrednictwem będzie mógł wysłać wniosek o świadczenie rodzinne. Zasady przyznawania świadczenia dla uchodźców są takie same jak dla naszych obywateli. Świadczenie przysługuje na każde dziecko do 18. roku życia. Niezbędnym do złożenia wniosku o 500+ jest posiadanie specjalny numeru PESEL, musi go mieć nadany zarówno rodzić jak i dziecko, na które będzie składany wniosek. Ponadto rodzic musi mieć też założone konto w banku w Polsce oraz polski numer telefonu i adres email (pisany alfabetem języka łacińskiego). Wszystkie te informacje dotyczące świadczeń wypłacanych przez ZUS są dostępne na stronie internetowej Zakładu, także w języku ukraińskim.

Duże zainteresowanie infolinią w języku ukraińskim

ZUS uruchomił specjalną linię telefoniczną w języku ukraińskim i polskim w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Wśród obsługujących infolinię są uchodźcy z Ukrainy. Infolinia jest dostępna w dni robocze – od poniedziałku do piątku – w godzinach od 8.00 do 18.00 pod numerem 22-444-02-55 (opłata według stawek operatorów). Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać e-mailem na adres [email protected].

Infolinia ZUS w języku ukraińskim już od pierwszego dnia uruchomienia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Konsultanci pierwszego dnia odebrali 845 połączeń, w tym udzielili 637 odpowiedzi w języku ukraińskim i 208 w języku polskim

– wylicza Kopczyńska.

Ze statystyk wynika, że najwięcej zapytań dotyczyło spraw ogólnych dotyczących świadczeń rodzinnych i co należy zrobić, aby złożyć wniosek – o to zapytało 362 klientów. 88 osób zapytało kogo dotyczy konkretny wniosek, a 49 osób o terminy składania wniosków. Najwięcej dzwoniących zainteresowanych było wnioskiem 500+. 78 osób profilem PUE, a przede wszystkim rejestracją konta na Platformie Usług Elektronicznych

Większość informacji, o które pytali dzwoniący są dostępne na stronie internetowej ZUS (www.zus.pl), także w języku ukraińskim.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj