Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

 

Sposoby na zakwasy – jak sobie z nimi poradzić?

Facebook Twitter

Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, popularnie nazywany zakwasami, to dolegliwość która dopada nas po nadmiernym wysiłku fizycznym oraz obciążeniu. Przyjęło się, że ból ten jest wynikiem nadmiernego zgromadzenia się kwasu mlekowego w organizmie, ale czy to prawda?

fot. pixabay/tacofleur

Zespół opóźnionego bólu mięśniowego występuje zazwyczaj wtedy, kiedy po dłuższej przerwie rozpoczynamy nasz trening, dopada nas na drugi dzień po nadmiernym obciążeniu. Jest to wynik mikrouszkodzeń naszych mięśni. Zakwasy najczęściej występują na większym obszarze naszego ciała, utrudniają nam poruszanie się czy funkcjonowanie. Jak się ich pozbyć?

Sposobów na walkę z bólem jest wiele, jednak pamiętajmy, żeby przed treningiem postawić na odpowiednią rozgrzewkę. Dzięki temu nasze mięśnie staną się elastynie,a my będziemy mniej narażeni na pojawienie się zakwasów.

Woda
Jeśli jesteśmy na basenie, warto postawić na saunę czy jacuzzi. Możemy także rozgrzać nasze mięśnie pływając – najlepiej stosować te metody naprzemiennie.

fot. pixabay

Jeśli jesteśmy w domu, dobrym sposobem będzie gorąca kąpiel z olejkiem lawendowym – gorąca woda spowoduje, że nasze mięśnie się rozluźnią a olejek zadziała łagodząco na ból. Możemy także spróbować naprzemiennie polewać się ciepłą i zimną wodą.
Masaż
Nie musi być profesjonalny – możemy go wykonać samodzielnie. To idealny sposób na spięte mięśnie.

fot. pixabay / FRAWA

Dieta
Dzięki dostarczeniu odpowiednich składników naszemu organizmowi, możemy pomóc zregenerować się naszym mięśniom. Warto postawić na proteiny oraz witaminę C, wpłynie to pozytywnie na nasz układ krwionośny. Dobrym sposobem będzie także dostarczenie do naszego organizmu flawonoidów (przeciwutleniaczy), które zawarte są w wiśniach.

fot. pixabay / klimkin

Okłady
Jeśli w naszej domowej spiżarni znajduje się ocet, wykorzystajmy go do smarowania oraz okładów na bolące miejsca. Do tego zabiegu również przydać się mogą specjalne ice-pack, wypełnione chłodzącym żelem. Powinny być one dostępne w każdej aptece.

fot. pixabay/Artheos

Pamiętajcie jednak, że czas jaki nasz organizm potrzebuje, na odbudowę powstałych mikro urazów tkanek to trwa od 5 do 7 dni. Regeneracja mięśnia powoduje jego wzmocnienie, a ryzyko powstawania zakwasów maleje dzięki regularnym treningom.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj