Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

„Sprawny peron” – aplikacja PKP ma poprawić bezpieczeństwo na i wokół dworców

Facebook Twitter

Sprawny Peron – to nowa aplikacja PKP Polskich Linii Kolejowych SA do zgłaszania usterek na kolei. Ma być bezpieczniej, ale i czyściej na peronach i w okolicach dworców

Pociągiem z Rybnika do Pragi

Aplikacja PKP obsługiwana jest przez urządzenia Android i iOS

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości. Aplikacja jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS.

aplikacja pkp

Aplikacja PKP została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do PLK SA informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Sprawny Peron to dodatkowe narzędzie, obok formularzy kontaktowych dostępnych na stronie internetowej PLK SA www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe , do zgłaszania usterek. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.

Jak to działa?

W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.

W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”

Aplikacja PKP „Sprawny Peron” można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.

Pociągiem na lotnisko 

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj