Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Szybkie płatności online w Urzędzie Miasta w Rybniku

Facebook Twitter

Urząd wdrożył możliwość, za pomocą której bez wychodzenia z domu, można regulować przez internet większość opłat za czynności urzędowe. To całkowicie bezpieczne i wygodne rozwiązanie, szczególnie w dobie pandemii.

fot. rybnik.eu

W ten sposób można uregulować opłaty komunikacyjne, np. za zarejestrowanie pojazdu czy wydanie prawa jazdy i skarbowe, np. sporządzenie aktu małżeństwa albo złożenie pełnomocnictwa. Online można zapłacić także za udostępnienie danych z ewidencji ludności czy wydanie pozwolenia na budowę.

Jak to działa?

Po wyborze interesującej nas usługi, konieczne jest wybranie na stronie właściwej opłaty, a następnie wypełnienie wymaganych danych i kliknięcie przycisku „zapłać” w sekcji opłat. W formularzu ogólnym należy podać rodzaj sprawy, za którą uiszczana jest opłata, uzupełnić dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail i szczegóły dotyczące przedmiotu płatności) oraz wskazać formę płatności. Po przekierowaniu na stronę transakcyjną banku dane płatnika i kwota do zapłaty są uzupełniane automatycznie, a klient je tylko potwierdza. Po dokonaniu płatności klient otrzymuje na podany w formularzu adres e-mail potwierdzenie, które drukuje i przedstawia w urzędzie podczas załatwiania sprawy. Usługa kosztuje 1 zł i jest doliczana przez operatora do transakcji.

Wejdź do portalu E-PŁATNOŚCI.

Przez system e-płatności nie zapłacisz:

  •  podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
  • podatku od środków transportowych,
  • opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • opłaty za dzierżawę,
  • opłaty za użytkowanie wieczyste.

Te zobowiązania można bez wychodzenia z domu sprawdzać i regulować za pośrednictwem innego portalu: RACHUNKI. Aby z niego korzystać należy wypełnić formularz i osobiście, wraz z dokumentem zawierającym pesel i zdjęcie, zgłosić się w Kancelarii Urzędu Miasta. Po kilku dniach od wizyty w urzędzie, osoba która złożyła wniosek otrzyma informację o aktywowaniu konta.

Istnieje także możliwość uzyskania dostępu do portalu drogą elektroniczną. Należy posiadać lub założyć konto z profilem zaufanym na ePUAP, a następnie poprzez to konto wystąpić z elektronicznym wnioskiem o założenie konta na portalu Rachunki.

Wejdź do portalu RACHUNKI.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj