Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

 

Telefoniczna informacja pacjenta NFZ

Facebook Twitter

Gdzie mogę udać się do lekarza w nocy, jaki jest najbliższy termin u specjalisty i jaką mam szanse na pobyt w uzdrowisku - to najczęstsze pytania, jakie zadają osoby dzwoniące pod numer na telefoniczną informację pacjenta. To całodobowy ogólnopolski numer, jaki uruchomił we wrześniu Narodowy Fundusz Zdrowia.

Fot. inproperstyle \ pixabay.com

Już nie trzeba szukać informacji w konkretnych ośrodkach zdrowia, ale można to zrobić, telefonując pod numer: 800 190 590. Z Pawłem Kikosickim dyrektorem departamentu obsługi pacjenta w NFZ rozmawiał Arkadiusz Żabka:

Ta infolinia, czyli telefoniczna informacja pacjenta powstała dlatego, że zauważyliśmy, że tak naprawdę pacjenci, którzy korzystają z systemu ochrony zdrowia, mają taką potrzebę, żeby mieć źródło informacji, ale też widzimy to zagubienie, bo do tej pory, wcześniej ta infolinia działała w sposób rozproszony i tak naprawdę klienci musieli często dzwonić po prostu do konkretnej placówki NFZ, a teraz mają jeden numer i nie muszą zastanawiać się i poszukiwać tego numeru na stronach internetowych.

Radio 90: Z jakimi problemami najczęściej telefonują mieszkańcy Śląska?

Najczęściej pytają się o kwestię związaną z uzdrowiskami, o najbliższy termin leczenia u specjalisty, ale też o dane teleadresowe jednostek. W Weekendy widzimy zainteresowanie zapytaniami o nocną i świąteczną pomoc lekarską, gdzie można ją najbliżej swojego miejsca zamieszkania uzyskać.

Dziennie konsultanci odbierają około 2 600 połączeń. Średni czas oczekiwania na rozmowę to 13 sekund. To infolinia całodobowa, działająca siedem dni w tygodniu i co najważniejsze- bezpłatna. Informacje udzielane są także w języku angielskim.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj