Trwa budowa mostu w Raciborzu
Kolejny etap pracy przy budowie mostu w Raciborzu zakończony. Wczoraj (1.10.) wykonano betonowanie piątego przęsła nowego obiektu na Odrze. To jeden z najważniejszych obiektów inżynieryjnych powstającej obwodnicy miasta. Nowa droga pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta łącząc DK 45 z DW 935.
Piąte przęsło mostu ma długość 50 m. Do jego budowy zużyto 535 m sześc. betonu i 49 ton stali. Łącznie nowa przeprawa przez Odrę będzie miała osiem przęseł. Pierwsze betonowane było 30 czerwca br. Pięć dotychczas zbudowanych przęseł ma już 224 m długości. Zużyto na to 2 385 m sześc. betonu i 225,5 tony stali. Kolejne trzy przęsła sprawą, że cała konstrukcja będzie miała 353 m długości i 13,2 m szerokości.
Obwodnica Raciborza stanowić będzie drogę publiczną o klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), na odcinku od DK 45 do DW 919 o przekroju jednojezdniowym, na odcinku od DW 919 do DW 935 o przekroju dwujezdniowym.
Nowa droga kosztować będzie prawie 270 mln zł, z czego 140 mln pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, czyli funduszy UE.
Czytaj także: