Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Urząd Miasta w Jastrzębiu przywraca bezpośrednią obsługę mieszkańców

Facebook Twitter

Już nie trzeba umawiać się telefonicznie na wizytę. Od dziś (5.07.) Urząd Miasta w Jastrzębiu przywraca bezpośrednią obsługę mieszkańców. Osoby, które mają sprawę w magistracie, mogą zaplanować dzień, a nawet godzinę rejestracji pojazdu czy odbioru dowodu osobistego.

Dla klientów drzwi otwiera też Urząd Stanu Cywilnego, na wizytę też nie trzeba wcześniej umawiać się telefonicznie. W poniedziałek (5.07.) uruchomiony został system kolejkowy, a wizytę w urzędzie można planować nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Automaty biletowe z dotykowym ekranem staną w holu jastrzębskiego magistratu i w USC. Pobierając bilet należy pamiętać o zasadzie „1 bilet = 1 sprawa”.  Oto szczegóły:

Jak umówić wizytę będąc poza urzędem?

Wystarczy wejść na stronę, wybrać sprawę, którą chcemy załatwić, podać swoje dane i wybrać termin. Uwaga! Termin możemy rezerwować z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Klient otrzyma potwierdzenie z kodem rezerwacji. W dniu zaplanowanej wizyty, po wejściu do urzędu, w holu głównym należy pobrać bilet, wpisując numer rezerwacji w automacie biletowym znajdującym się w holu. Następnie otrzymamy wydrukowany bilet, którego numer wyświetli się na ekranie wskazując okienko lub pokój obsługi. Można także skorzystać z aplikacji mobilnej QMS Everywhere i będąc w promieniu 500 merów od urzędu, pobrać bilet w wersji elektronicznej.

Jak załatwić sprawę bez wcześniejszego umawiania się?

W każdej chwili można po prostu przyjść do urzędu, pobrać bilet w automacie biletowym i poczekać na swoją kolej. Będąc w urzędzie lub w jego otoczeniu można też skorzystać z aplikacji QMS Everywhere. Zasady obsługi są takie same, jak przy korzystaniu z automatu biletowego.

Jakie sprawy są objęte systemem kolejkowym?

System dotyczy tych spraw, które są najczęściej załatwiane przez mieszkańców:

  • rejestracja pojazdów
  • wydawanie prawa jazdy
  • wydawanie dowodów osobistych
  • sprawy meldunkowe
  • wydawanie paszportów
  • dodatki mieszkaniowe i energetyczne
  • deklaracje-odpady
  • sprawy Urzędu Stanu Cywilnego

Ile spraw można załatwić na raz?

Pobierając bilet należy pamiętać o zasadzie „1 bilet = 1 sprawa”. Jeśli chcemy np. wyrobić paszporty dla 4-osobowej rodziny, musimy zarezerwować termin lub pobrać bilecik czterokrotnie, po jednym na każdą osobę. Przy rejestracji pojazdów należy pobrać tyle biletów ile pojazdów będzie rejestrowanych.

Co, jeśli jednego dnia muszę założyć wniosek o paszport, dowód i załatwić meldunek?

Jeśli korzystasz ze strony internetowej, umów 3 wizyty w następującym po sobie czasie. Jeśli chcesz załatwić sprawy bez wcześniejszego umawiania się, pobierz pierwszy bilet, a po załatwieniu sprawy kolejny.

Czy w pozostałych sprawach (np. wydanie karty dużej rodziny lub karty wędkarskiej, wnioski o dotacje, pozwolenia) trzeba umawiać się telefonicznie?

Wszystkie pozostałe sprawy można załatwić bez wcześniejszego umawiania się i bez systemu kolejkowego. Wystarczy przyjść do Urzędu Miasta i udać się do odpowiedniego wydziału.

Co zrobić, jeśli po przyjściu do urzędu okaże się, że nie ma już wolnych terminów danego dnia?

Proponujemy zaplanowanie wizyty w innym dniu za pomocą systemu rezerwacji internetowej lub zapraszamy w inny dzień pracy urzędu.

Pobrałem swój bilecik, jednak przeoczyłem swoją kolej. Co mam zrobić?

W takim przypadku musisz pobrać nowy bilet lub po raz kolejny zaplanować swoją wizytę w urzędzie.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 24 lipca 2021