Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Uwaga na telefonicznych naciągaczy. Jeżeli zawarłeś umowę jeszcze nie wszystko stracone

Facebook Twitter

Telefoniczni naciągacze ciągle aktywni. Jeżeli w taki sposób zawarłeś umowę z firmą telekomunikacyjną i zorientowałeś, że popełniłeś błąd - to jeszcze nic straconego. W ciągu 14 dni możesz jeszcze z niej zrezygnować.

fot. bykst / pixabay.com

W ostatnim okresie do biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl. zgłasza się po kilka osób dziennie proszących o pomoc w walce z telefonicznymi naciągaczami, działającymi zwłaszcza na rzecz jednej z firm.

Nieuczciwi sprzedawcy, podszywając się pod dotychczasowych operatorów, wprowadzają w błąd i nakłaniają do zawarcia nowej umowy na usługi telekomunikacyjne. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób, że klient myśli, że kontaktuje się z nim jego „stary” operator i namawia do zawarcia korzystniejszej umowy. Później okazuje się, musi opłacać dwa rachunki telefoniczne lub zapłacić wysoką karę umowną za zerwanie umowy.

Tymczasem okazuje się, że od zawarcia takiej umowy, klient ma prawo odstąpić w terminie 14 dni od daty jej podpisania, przesyłając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres firmy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Ważne jest, by kopię pisma zachować dla siebie.

Wzór dokumentu o odstąpienie od umowy TUTAJ.

Przed podpisaniem jakiegokolwiek dokumentu, należy zachować szczególną ostrożność i sprawdzić docelowego operatora!

Natomiast jeżeli już doszło do podpisania jakichś dokumentów budzących wątpliwości prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śląskim bądź z Urzędem Komunikacji Elektronicznej.

  • Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl.:

Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. ul. Pszowska 92a (III piętro, pok. 326), tel. (32) 453-99-62, e-mail: prk@powiatwodzislawski.pl. Biuro czynne jest w poniedziałki i wtorki w godz. 9.00-15.00, a czwartki w godz. 9.00-16.30

  • Delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej  w Siemianowicach Śląskich:
    41-106 Siemianowice Śląskie, ul. Walerego Wróblewskiego 75, tel. 32 220 75 75, e-mail: siemianowiceslaskie@uke.gov.pl.

Co ważne, prośby o pomoc UKE nie trzeba zgłaszać osobiście w delegaturze, lecz można zgłaszać je elektronicznie za pomocą formularza dostępnego TUTAJ.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj