W Cieszynie ruszyła Letnia Akademia Gier
W Domu Narodowym, na rynku i na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji spotkania z wybitnymi specjalistami w tej dziedzinie, a także prezentacje najlepszych prac dyplomowych absolwentów jedynego w Polsce kierunku „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej” na Uniwersytecie Śląskim, warsztaty, koncerty i happeningi.
Gry komputerowe to nie tylko popularne „strzelanki” – przekonują w Cieszynie. Ruszyła tam Letnia Akademia Gier. Będzie można zagrać w gry niezależne, które są produkcjami na granicy sztuki. Letnia Akademia Gier potrwa do niedzieli (3.07.).
Edycja 2016 w Cieszynie
- LAG Arena – konkurs na koncepcję gry (konkurs całoroczny w internecie) skierowany do uczniów szkół średnich z Polski, Czech i Słowacji (plan zakłada dotarcie do wszystkich szkół średnich z informacją o konkursie).
- LAG Game Jam – 5-dniowy game jam (27.06.2016-01.07.2016 ) – formuła dokładnie taka sama jak dotychczasowy LAG studencki, w imprezie wezmą udział studenci studiów związanych z projektowaniem gier z 3 uniwersytetów – Polski, Czech i Słowacji ),
- LAG Edu – konferencja (02.07.2016) – siedem godzinnych wykładów profesjonalnych twórców gier z Polski, Czech i Słowacji (projektanci, menadżerowie itd.),
- LAG Music – 2 koncerty (02.07.2016 i 03.07.2016) – koncerty związane z muzyką z gier, pierwszy o charakterze kameralnym w teatrze, drugi koncert na dużej scenie (wstępnie umówiony jest występ zespołu Percival z repertuarem z Wiedźmina 3),
- LAG Festival (02.07.2016-03.07.2016) – impreza masowa w hali sportowej z częścią ekspozycyjną (dla firm i uniwersytetów) oraz ze sceną. W ciągu całego dnia będą prezentowane gry niezależne, a także zostanie przeprowadzona prezentacja gier z LAG Game Jam, które zostaną ocenione przez środowisko twórców gier.
- LAG ARENA – międzynarodowy konkurs dla szkół średnich. Skierowany jest on do uczniów szkół średnich, którzy interesują się procesem twórczym związanym z projektowaniem gier video. Konkurs przewidziany jest jako działanie wieloetapowe, w którym uczestnicy w kolejnych trzech etapach będą realizować postawione im zadania za które otrzymywać będą punkty. Konkurs zostanie poprzedzony kampanią reklamową obejmującą swoim zakresem szkoły w Polsce, Czechach i Słowacji.
- LAG GAME JAM w Cieszynie międzynarodowy, pięciodniowy, game jam skierowany do studentów studiujących na kierunkach i specjalnościach związanych z projektowaniem gier na uniwersytetach biorących udział w projekcie, a także najlepszych uczniów szkół średnich biorących udział w konkursie LAG Arena. Założeniem LAG Game Jame jest rozwój umiejętności, kreatywności, współpracy w zespołach międzynarodowych. Podczas pięciu dni zespoły będą mogły się konsultować z ekspertami z różnych dziedzin, co pozwoli im na jakościową poprawę projektu. Celem LAG Game Jame jest stworzenie działających prototypów gier całkowicie od podstaw.
- LAG EDU – konferencja międzynarodowa z udziałem ekspertów związanych z rynkiem gier i sztuki, która skierowana będzie do szerokiego grona odbiorców. Założeniem konferencji będzie przybliżenie procesów twórczych, założeń technicznych i technologicznych niezbędnych przy tworzeniu gier. Tematyka dobierana będzie w taki sposób, żeby w każdym roku działalności projektu możliwe było spójne omówienie jednego obszaru tematycznego. Podczas konferencji będzie prowadzony moderowany panel dyskusyjny z udziałem publiczności i zaproszonych gości, co pozwoli na bardziej pogłębioną analizę prezentowanych dzieł artystycznych podczas LAG Festival.
- LAG MUSIC – to dwa wieczorne koncerty realizowane w ramach LAG Edu i Lag Festival. Pierwszy koncert będzie obejmował prezentacje muzyki elektronicznej połączonej z prezentacjami wizualnymi. Impreza ta, o charakterze otwartym, będzie skierowana do szerokiego grona odbiorców. Imprezie towarzyszyć będą prezentacje artystów muzyków, VJ-ów i i innych artystów związanych ze sceną niezależną. W drugim dniu zagra zespół Percival, którego utwory zostały wykorzystane w ścieżce dźwiękowej gry Wiedźmin 3: Dziki gon.
- LAG FESTIVAL – jednodniowa prezentacja gier niezależnych dla szerokiej publiczności. W prezentacji będą mogli brać udział zaproszeni twórcy niezależni, absolwenci kierunków związanych z projektowaniem gier, wszystkie zespoły biorące udział w LAG Game Jam, a także najlepsze projekty uczniów szkół średnich wyłonione podczas LAG Arena. Prezentacje odbywać będą się na specjalnie przygotowanej scenie, a wszyscy uczestnicy LAG Festival będą mieli możliwość zagrania w prezentowane gry na specjalnie przygotowanych do tego stanowiskach. Spośród prezentowanych gier i dzieł interaktywnych zostaną wybrane najlepsze projekty.
PROGRAM
27.06.-01.07.2016 LAG GAME JAM – międzynarodowe, pięciodniowe warsztaty dla studentów z Universytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Ostravskiego oraz Uniwersyetu Cyryla i Metodego w Trnavie.
27.06.-03.07.2016 – Wystawa prac dyplomowych 2016 studentów kierunku “Projektowanie gier I przestrzeni wirtualnej”
02.07.2016
DOM NARODOWY – SALA WIDOWISKOWA
- 10.00-10.30 – Marek Madej „Proces projektowania postaci w grach”
- 10.40-11.10 – Aleksander Cabab „VR a kwestia projektowania mechaniki poruszania”
- 11.20-11.50 – Grzegorz Przybyś „Samodoskonalenie w procesie zawodowym w przestrzeni projektowania gier”
- 12.00-12.30 – Konrad Czernik „Wspieranie wydźwięku emocjonalnego w grze przez grafikę”
- 12:45- 13:30 – PANEL DYSKUSYJNY Z EKSPERTAMI
- 14:30-15:00 – Marcin Przybyłowicz „Komponowanie muzyki do gier oraz współpraca kompozytorów z developerem”
- 15.10-15.40 – Lukáš Najbrt „Specyfika tworzenia animowanego projektu telewizyjnego”
- 15.50-16.20 – Krzysztof Kusak „Proces wydawniczy gry – jak uzyskać finansowanie i wsparcie wydawcy, jak z nim współpracować, rodzaje wsparcia wydawniczego, dobre i złe strony self-publishingu”
- 16. 30-17.00 – Denisa Jánská „Nauka animacji i gier komputerowych w Czechach. Prawa autorskie w Czechach”
- 17:10-18:55 – PANEL DYSKUSYJNY Z EKSPERTAMI
DOM NARODOWY – mała sala
- 10.00-15.00 (w tym godzinna przerwa) Mateusz Waluś
Warsztaty dla młodzieży. Tworzenie modeli 3D na potrzeby gier video. Mateusz Waluś
Wstęp darmowy, obowiązują zapisy na adres [email protected]
DOM NARODOWY- GALERIA
- 19.00-20.00
Oficjalny finisaż prac dyplomowych 2016 studentów kierunku „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej”
02.07.2016 MOSiR
- 10.00- 18.00 LAG TECH – PREZENTACJA FIRM/ TARGI
- 11.00 – 17.00 Turniej zapowiadający ligę akademicką – wstęp wolny
RYNEK w CIESZYNIE 02.07.2016
- 11.00-18.00 Happeningi związane z grami
03.07.2016 NIEDZIELA wstęp wolny (ilość miejsc ograniczona)
- MOSIR 11:00 -19:00 LAG FESTIVAL
- Prezentacje oraz wręczanie nagród w poszczególnych kategoriach:
a) LAG GAME JAM
b) LAG ARENA (konkurs dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych)
c) PROJEKT DYPLOMOWY
d) NAJLEPSZY NIEZALEŻNY PROJEKT
e) Nagroda publiczności - 20:00 LAG MUSIC: PERCIVAL
POZOSTAŁE ATRAKCJE:
KLUB FESTIVALOWY – CIHLOVY BISTRO, Mennicza 48
ART+
- 27.06- Chór pod batutą Danuty Zon-Ciuk (Rynek)
- 28.06- Koncert Dagmara Dorda i Michał Kasztura (Wieża Piastowska)
- 29.06- Mucha-Muszyński Quartet
- 02.07- KONCERT WUDEC + IMPREZA (Blady Świt- po czeskiej stronie)
więcej informacji TUTAJ
oraz na stronie lagfestival.us.edu.pl