Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

W rybnickim wydziale komunikacji paraliż. Sprawdzamy jak jest w innych miastach

Facebook Twitter

O problemach klientów Urzędu Miasta w Rybniku, którzy tygodniami czekają na rejestrację pojazdu mówiliśmy wielokrotnie. Urzędnicy przyznają, że jest problem i proszą o cierpliwość.

Oto jeden z kolejnych głosów naszych słuchaczy:

Dwa piątki próbowałem się zalogować, jest to niemożliwe do wykonania, żeby załapać się, żeby zarejestrować samochód. Nie mogę korzystać z samochodu, nie ma tablic rejestracyjnych, nie mogę się nim poruszać. Mam samochód, który stoi. Do 14 sierpnia teraz terminy są zajęte, kolejna pula zostanie po tym czasie rozdana. 14 sierpnia rusza rozdawanie numerków o 7:30, a wiem z innych źródeł, że o 7:32 już nie ma miejsc. 500 miejsc, jak na takie miasto jakim jest Rybnik to jest troszeczkę za mało. Szczególnie po przeliczeniu na dwa tygodnie, to wychodzi 50 petentów na dzień, a przy normalnym funkcjonowaniu Urzędu Miasta było załatwianych ponad 100 osób.

A jak wygląda sytuacja w sąsiednich miastach? W Żorach w wydziale komunikacji (gdzie miesięcznie rejestrowanych jest około 600 pojazdów) na wizytę czekamy dwa, trzy tygodnie.

W sytuacjach pilnych umawiamy się z dnia na dzień

– przyznaje naczelnik Ireneusz Krzemiński:

Jeżeli ma ktoś bardzo pilną sytuację, np. wyjeżdża za granicę i potrzebuje dowód rejestracyjny, który u nas jest lub potrzebuje nowy samochód zarejestrować to staramy się to możliwie jak najszybciej załatwić.

Radio 90: Co to znaczy?

Z dnia na dzień praktycznie. Staramy się temu klientowi iść na rękę. Jeżeli jest sytuacja nagła to klienci obsługiwani się od ręki.

W wodzisławskim Starostwie Powiatowym w wydziale komunikacji kolejek nie ma. Klienci umawiają się telefonicznie lub mailowo.

Na wizytę czeka się około trzech dni

– przyznaje Arkadiusz Łuszczak naczelnik wydziału komunikacji:

W Rybniku jest system, okienko się otwiera raz na dwa tygodnie. U nas to okienko się otwiera codziennie. Codziennie można spróbować się zalogować do systemu internetowego, ponieważ umawiamy klientów na co najwyżej trzy dni do przodu.

Zdaniem Arkadiusza Łuszczaka naczelnika wydziału komunikacji w wodzisławskim starostwie powiatowym, problemy Rybnika wynikają ze zbyt małej sali obsługi klientów i sporej liczby firm leasingowych:

Ja im współczuję problemu, natomiast trzeba sobie zdać z tego sprawę, że Rybnik jest jednak większym miastem. Przede wszystkim instytucje leasingowe, banki stanowią lwią część klientów. Po drugie – kwestia organizacji. W Rybniku jest jedna malutka sala, natomiast w Wodzisławiu to jest jednak komunikacja dwustopniowa. Jest hol, gdzie przyjmuje się klientów wstępnie z informacją, a następnie następuje rozdział do poszczególnych pomieszczeń. Wydział komunikacji w Rybniku obsługuje również klientów instytucjonalnych i jak na tak duże miasto – ma chyba za małe to pomieszczenie. Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało, że krytykuję moich przyjaciół z Rybnika, ale tak mi się wydaje.

W Raciborzu na rezerwację internetową wizyty w wydziale komunikacji czeka się miesiąc. Od początku pandemii raciborskie Starostwo Powiatowe pracuje w reżimie sanitarnym. Miesięcznie rejestruje się tam średnio od 600 do 700 pojazdów.

Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024