Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

WCK realizuje akcję #siećzkulturąwdomu [WIDEO]

Facebook Twitter

Parafrazując powiedzenie o górze, która nie może przyjść do Mahometa, WCK nieprzerwanie umożliwia swoim dotychczasowym odbiorcom dostęp do kultury, ale na nieco innych niż do tej pory zasadach, bo całkowicie online. Wszystko dzięki akcji #siećzkulturąwdomu, którą Wodzisławskie Centrum Kultury.

Wpisując w mediach społecznościowych hasztag akcji, można natknąć się na niepokazywane wcześniej w całości premiery spektakli i koncertów, a także relacje fotograficzne z występów gwiazd sceny muzycznej czy archiwalne zdjęcia różnorodnych wydarzeń artystycznych. Aby być jeszcze bliżej swojej publiczności, WCK wpuszcza widzów za kulisy, na co dzień niedostępne dla osób z zewnątrz. Uchyla im rąbka tajemnicy pracy kinooperatora, realizatora dźwięku, czy instruktora tanecznego. Pracownicy placówki podpowiadają, jak spędzić twórczo czas w domu, prezentując pomysły na zabawy ruchowe, prace plastyczne i konstrukcyjne. Udostępniają ciekawe treści ze świata kultury, sztuki i filmu. Rzucają wyzwania, zadają pytania i zachęcają do kreatywności.

Akcję #siećzkulturąwdomu prowadzimy na ponad dwudziestu naszych profilach w mediach społecznościowych. Tylko na samym fanpagu WCK od początku akcji zasięg postów sięgnął ponad 50 tysięcy. Znacznie wzrosła także liczba aktywności naszych odbiorców, co przekładało się na reakcje i komentarze pod postami. Tylko w maju odnotowaliśmy ponad 10 tysięcy takich aktywności. Dodatkowo na kanale YouTube w tym miesiącu nasze koncerty, spektakle czy filmiki tematyczne zostały wyświetlone ponad 1200 razy

– informuje Krzysztof Jaroch, dyrektor Wodzisławskiego Centrum Kultury.

Dzięki internetowym platformom i komunikatorom, instruktorzy poszczególnych grup Amatorskiego Ruchu Artystycznego utrzymywali stały kontakt ze swoimi podopiecznymi. I tak 22 instruktorów z różnych grup pracowało, kreowało i nagrywało. W swojej pracy korzystali głównie z internetowych platform, mediów społecznościowych i komunikatorów. KTT „Spin” organizował spotkania z poszczególnymi grupami. Członkowie zespołu Miraż ćwiczyli układy taneczne i akrobatyczne w zamkniętych grupach facebookowych.

Tam organizowali również konkursy, a także przesyłali informacje teoretyczne i infografiki, niezbędne do wykonania zadań. Instruktorzy ZPiT „Vladislavia” utrzymywali kontakt się z tancerzami i muzykami. Ćwiczyli układy taneczne, ale także motywowali do aktywności poprzez organizowanie quizów, wyzwań tanecznych czy wstawianie archiwalnych zdjęć z życia zespołu. Członkowie Teatru Tańca „Memento” otrzymywali plany treningowe, układy choreograficzne i nagrania z treningów do spektakli poprzez aplikację Messenger. Ten rodzaj komunikacji upodobała sobie także grupa Akrobreak, której treningi odbywały się również dzięki grupie na Facebooku. Muzycy Wodzisławskiej Orkiestry Rozrywkowej przesyłali zapisy nutowe utworów i ćwiczyli zdalnie, dodatkowo wokalistki szlifowały wokalne umiejętności.

Dzięki tym wszystkim zabiegom, obserwujący profil facebookowy WCK, mieli sposobność śledzić poczynania utalentowanych dzieci i młodzieży, dzielących się efektami swojej pracy. Do akcji #siećzkulturąwdomu włączyło się także kino Pegaz, prezentując miłośnikom sztuki filmowej inspirujące treści ze świata kinematografii, quizy i zagadki, a także ciekawostki związane z funkcjonowaniem kina w WCK.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj