StartKultura

Wiedeńska Gala Sylwestrowa

Wystąpią soliści: Małgorzata Długosz, Joanna Trafas, Łukasz Gaj, Marcin Kotarba.
Chór, Balet i Orkiestra Gliwickiego Teatru Muzycznego zagra pod dyr. Przemysława Neumanna. Scenariusz, reżyseria i prowadzenie: Krzysztof Korwin-Piotrowski.

CZĘŚĆ I

Johann Strauss: Indygo (uwertura) – zespół
Johann Strauss: Odgłosy wiosny – Joanna Trafas, chór
Franz Lehar: Giuditta (Kto me usta całuje, ten śni) – Małgorzata Długosz
Emmerich Kalman: Bajadera (O, Bajadero!) – Marcin Kotarba, tancerka (K. Święcicka)
Johann Strauss: Baron cygański (Tam karety mkną…) – Małgorzata Długosz, Joanna Trafas, chór, tancerze
Emmerich Kalman: Bajadera (aria Odetty) – Joanna Trafas, chór, tancerki
Karl Zeller: Ptasznik z Tyrolu (Lat dwadzieścia miał mój dziad…) – Łukasz Gaj
Franz Lehar: Kraina uśmiechu – fragment suity baletowej – balet
Emmerich Kalman: Hrabina Marica (Pozdrów ode mnie Wiedeń) – Marcin Kotarba, para baletowa (S. Langner, W. Urbaniak)
Jacques Offenbach: Opowieści Hoffmanna (Barkarola) – Małgorzata Długosz, Joanna Trafas, zespół
Leonard Bernstein: West Side Story – W tę noc – Joanna Trafas
Leonard Bernstein: West Side Story – pantomima – zespół
Richard Heuberger: Bal w operze (Chambre separée) – Małgorzata Długosz, Macin Kotarba, tancerz (D. Dąbrowski)
Robert Stolz: Brunetki, blondynki – Łukasz Gaj, zespół żeński
Franz Lehar: Cygańska miłość (Kiedy skrzypki grają) – Małgorzata Długosz, balet
Johann Strauss: Baron cygański (aria Homonaya) – Marcin Kotarba, chór męski, balet
Franz Lehar: Paganini (Nikt nikogo nigdy tak nie kochał…) – Małgorzata Długosz, Łukasz Gaj
Oscar Straus: Czar walca – soliści, chór
Johann Strauss: Wiedeńska krew (sekstet Wypijmy za szczęśliwy traf) – soliści, chór, balet

CZĘŚĆ II

Johann Strauss: Wino, kobieta i śpiew – walc
Johann Strauss: Zemsta nietoperza (W soczystym winnym gronie…) – soliści, chór
Johann Strauss: Baron cygański (kuplety Żupana) – Marcin Kotarba z chórem męskim
Frederick Loewe: My Fair Lady (Przetańczyć całą noc) – Joanna Trafas, tancerze
Johann Strauss: szybka polka Vergnügungszug – zespół
Franz Lehar: Kraina uśmiechu (Klucze) – Małgorzata Długosz, Marcin Kotarba
Robert Stolz: Pokochaj mnie – Łukasz Gaj, para baletowa (K. Święcicka, J. Stesew)
Johann Strauss: Tysiąc i jedna noc (duet Leili i Suleimana Powiedz: kocham cię) – Joanna Trafas, Łukasz Gaj, zespół żeński
Paul Abraham: Bal w Savoyu (La bella Tangolita) – Małgorzata Długosz, balet męski
Rudolf Sieczyński: Wiedeń, miasto moich marzeń – Małgorzata Długosz, chór
Johann Strauss: Baron cygański (Kuplety Barinkaya) – Łukasz Gaj, Marcin Kotarba
Johann Strauss: Noc w Wenecji ( kwartet Włóż barwny strój…) – wszyscy soliści, chór, balet (finał)
Johann Strauss: Wiedeńska krew (Bo wiedeńska w nas krew) – soliści, chór, balet (bis)
W przerwie przed północą serwujemy naszym Gościom pyszne ciasteczka ,
napoje chłodzące, zaś o północy wzniesiemy wspólny toast lampką białego wina na sali widowiskowej Teatru.

O artystach:

MAŁGORZATA DŁUGOSZ

Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi oraz doskonaliła swój warsztat na kursach oratoryjno-kantatowych u pani Adele Stolte w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” we Wrocławiu. Równolegle z kształceniem głosu studiowała pedagogikę wokalną na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Łodzi. Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią pani Rossignol w operze Dyrektor teatru W. A. Mozarta w przedstawieniu łódzkiej AM. Jeszcze w czasie studiów związała się na dwa sezony z Warszawską Operą Kameralną. Kolejne sezony to współpraca z Operą Bałtycką w Gdańsku i z Teatrem Wielkim w Poznaniu. Następnie została zaangażowana do Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, kierowanego przez Bogusława Kaczyńskiego. Debiutowała w repertuarze operetkowym partią Arseny w Baronie cygańskim J. Straussa. Na scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego odnosi sukcesy jako Księżna w „Ptaszniku z Tyrolu”, Sylwia w „Księżniczce czardasza”, Rozalinda w „Zemście nietoperza”, tytułowa Anna Karenina w dramacie muzycznym wg powieści Lwa Tołstoja. Udziela się również jako śpiewaczka estradowa. W maju 2012 r. została uhonorowana przez Związek Artystów Scen Polskich prestiżową Statuetką Ariona za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na scenach teatrów operowych i muzycznych.

JOANNA TRAFAS

Sopranistka, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie I. Jasińskiej-Buszewicz (2008 – dyplom z wyróżnieniem) oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (magisterium w 2006). Na scenie debiutowała w 2005 roku rolą Elizy w musicalu „My Fair Lady” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu), w latach 2006-2009 roku grała Marię w „West Side Story” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Obecnie jest gościnną solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku („Upiór w Operze”), Gliwickiego Teatru Muzycznego („Noc w Wenecji”), współpracuje także z krakowskim Teatrem Łaźnia Nowa („Zemsta jest Kobietą”). Od kilku lat ściśle współpracuje z Filharmonią Krakowską (koncerty kameralne, Koncerty Uniwersyteckie, cykl Musica Ars Amanda, Koncerty dla Dzieci, koncertowa wersja „Parsifala” Wagnera pod G. Chmurą, a także jako prelegent na trasach edukacyjnych). Śpiewa w kraju i za granicą, z upodobaniem wykonując bardzo zróżnicowany repertuar, od średniowiecznych pieśni po musical.

ŁUKASZ GAJ

Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej Im. Ignacego Paderewskiego w Tarnowie. W 2008 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu adt Macieja Bartczaka. Już podczas studiów rozpoczął działalność artystyczną, występując w licznych koncertach operowych i oratoryjnych. Wziął udział w dwóch koprodukcjach Supierz Music Management, wykonując partię Normana i Artura w „Łucji z Lammermoor” G.Donizettiego z Operą Śląską oraz partię Remendada w „Carmen” G. Bizeta z Operą Kijowską. Jest finalistą konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie i laureatem trzeciej nagrody na Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach. Otrzymał wyróżnienie oraz nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie Śpiewaczym im. Imricha Godina (Słowacja), a na Festiwalu „Bel Canto 2009” w Nałęczowie przyznano mu nagrodę „Złotego Słowika”. Od 2009 roku jest solistą Opery Wrocławskiej.

MARCIN KOTARBA

W roku 2009 ukończył studia I st. na Akademii Muzycznej w Krakowie, na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr. Jacka Ozimkowskiego. Obecnie kontynuuje edukację na studiach II stopnia. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez pedagogów takich jak: Teresa Żylis-Gara, Ryszard Karczykowski, Dariusz Grabowski, Marek Rzepka, Snezana Nena Brzakovic, Bernd Riedel czy Paul Esswood. Jako członek EuropaChorAkademie w Mainz od 2000 r. współpracował z wieloma orkiestrami oraz wybitnymi osobistościami świata muzycznego, takimi jak: P. Domingo, K. Nagano, V. Ashkenazy, M. Gielen, S. Cambreling, E. Krivine, K. Penderecki. Obecnie jako solista współpracuje z Operą Krakowską, Gliwickim Teatrem Muzycznym, Filharmonią Krakowską oraz Capellą Cracoviensis. Jest również członkiem krakowskiej grupy kameralnej Królewskich Rorantystów.

KRZYSZTOF KORWIN-PIOTROWSKI

Scenarzysta, reżyser filmów dokumentalnych, dziennikarz telewizyjny, konferansjer. Absolwent teatrologii i zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, mieszka w Katowicach. Od 2001 roku jako kierownik artystyczny współtworzy z dyrektorem Pawłem Gabarą linię repertuarową Gliwickiego Teatru Muzycznego, angażując się szczególnie w opiekę nad bieżącą działalnością artystyczną teatru, międzynarodowe projekty teatralne, współorganizację festiwali, koncertów, wystaw, wydarzeń interdyscyplinarnych i eksperymentalnych oraz warsztatów artystycznych.

Zostaw komentarz