Witryny sklepowe powinny kusić
Witryny sklepów, punktów usługowych, czy kawiarenek powinny kusić swym wyglądem, a nie zawsze tak się dzieje - uważają pomysłodawcy konkursu mającego na celu przywrócenie witrynom oryginalności.
Święta są doskonałą do tego okazją – uważa Beata Mońka z Zamku Cieszyn:
Pomyśleliśmy, że to jest najlepszy sposób, aby pokazać, że wciąż takie miejsca są, chociaż niestety jest ich coraz mniej. Bardzo nam się marzy, żeby Cieszyn za jakiś czas znowu się kojarzył z tymi witrynami, żeby ludzie specjalnie przyjeżdżali pooglądać, poczuć tą świąteczną atmosferę. Chodzi też o coś więcej w tym wszystkim, ponieważ w Cieszynie trwają prace nad tzw. ustawą krajobrazową. Służy ona temu, żeby uporządkować przestrzeń publiczną, żeby uregulować zasady wykorzystywania reklam. Pomyśleliśmy, że ten konkurs pięknie by się w to wpisał.
Zwycięzców konkursu zaprosimy na wycieczkę do Wiednia, gdzie sklepowe witryny mogą być wzorem – podkreśla nasza rozmówczyni:
Zwycięzcy oprócz tego, że dostaną nagrody rzeczowe, to jeszcze wybiorą się z nami do Wiednia. (…) Będzie okazja, aby zobaczyć tamtejsze wystawy, bo warto się uczyć od najlepszych. Co więcej, pewnie Wiedeń wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z jarmarkami i świąteczną atmosferą, a my chcemy pokazać, że witryny też mogą wyglądać trochę inaczej. (…)
Zgłoszenia przyjmowane były do piątku (21.12.), głosowanie potrwa do 13 stycznia, ogłoszenie konkursu pod koniec przyszłego miesiąca.