Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Wygoda i profesjonalizm – jak ubierać się w nowej pracy, aby zrobić dobre wrażenie? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Pierwsze dni w nowej pracy to moment, kiedy mamy szansę zrobić dobre wrażenie. Od tego jak się wtedy zaprezentujemy, w dużej mierze zależy jak będziemy postrzegani. Jedną z kwestii, o którą warto zadbać jest wygląd - schludny i zgodny z dresscodem ubiór.

Styl formalny czy casualowy?

Ubiór w pracy powinien być uzależniony od kilku kwestii. Po pierwsze, w wielu instytucjach obowiązują uniformy – tam, gdzie zobowiązani jesteśmy nosić odzież ochronną, roboczą, nie ma miejsca na dobieranie konkretnych elementów stylizacji. Jeśli jednak pracujemy na przykład w biurze, w którym nie ma unifikacji (jak na przykład często w bankach), warto poświęcić chwilę przemyśleniu tego w czym idziemy do pracy. Dlaczego? Karl Lagerfeld mówił, że „elegancja to postawa” – elegancja prezentuje nasz stosunek do otoczenia. To jak wyglądamy ma bezpośredni wpływ na to jak będziemy odbierani. Ubiór pomoże nam zrobić dobre wrażenie na pracodawcy i kolegach.

Kolejną kwestią nad którą warto się zastanowić jest obowiązujący w firmie dresscode. Jeśli bowiem jest on zupełnie casualowy, co często zdarza się w start-upach, możemy do pracy założyć w zasadzie cokolwiek z naszej szafy, pod warunkiem, że nie są to na przykład zbyt krótkie spodnie czy powyciągany sweter, który pamięta czasy gimnazjum. Najczęściej jednak w firmie należy stosować się do zasad business formal lub business smart. Business formal to styl formalny – w tym wypadku jak najbardziej na miejscu będą garnitury, białe koszule. Bardziej luźnym, ale wciąż w pewien sposób sformalizowanym stylem będzie business smart. W tym wypadku ze spodniami garniturowymi możemy śmiało zestawić kardigan, w przypadku Pań, sukienka może mieć więcej wzorów, koszulę zastąpi bluzka. Taka stylizacja jest zdecydowanie bardziej wygodna, ale jednocześnie w dalszym ciągu będzie odpowiednia na przykład na spotkanie z klientem.

Dodatki

Na całą stylizację składają się również dodatki. Często to właśnie one decydują o charakterze danego looku. W stylizacjach zawodowych znaczenie ma obuwie. Męskie półbuty codzienne z Modivo.pl, mokasyny, damskie szpilki czy baleriny – taki typ obuwia idealnie sprawdzi się w biurze. Nie najlepszym wyborem są sandały, w stylizacjach typu casual obronią się tenisówki czy sneakersy.

Warto wiedzieć, że w najbardziej formalnym biznesowym stylu, buty, dobierane na przykład do garnituru powinny być czarne – brązowe „oksfordy” już nie będą odpowiednie.

Dodatki to także torebki, plecaki. W tym wypadku dresscode nie obowiązuje, ponieważ nie poruszamy się po biurze z torbą. Dobrze jest jednak dobrać ją do reszty stylizacji tak, aby prezentować się świetnie także po wyjściu z pracy. Warto zwrócić uwagę na męskie plecaki skórzane z Modivo.pl, torebki typu shopper, które pomieszczą laptopa. Dobrym rozwiązaniem może być też w przypadku Pań niewielka torebka typu crossbody, która uzupełni trencz.

Istotną kwestią jest także biżuteria – może ona ożywić stylizację i nadać jej osobistego charakteru. Istotne jest jednak to, aby nie przesadzić. Kolczyki czy naszyjnik nie powinny mieć charakteru wieczorowego.

Chociaż nie powinno się oceniać człowieka po „okładce”, w pracy, jak w każdej dziedzinie życia, nasz wygląd ma niebagatelne znaczenie. Warto mieć na uwadze, że nie chodzi o to jak drogo jesteśmy ubrani, jak markowo. Znaczenie ma fakt, jak bardzo postaraliśmy się, aby dobrze wyglądać. Jest to bowiem oznaka szacunku i profesjonalizmu.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj