Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Zadzwonił fałszywy pracownik banku. Efekt? Oszustwo i utrata pieniędzy

Straciła 3,8 tys. złotych, bo uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku. Na numer telefonu jastrzębianki zadzwoniła kobieta i poinformowała ją, że widzi na jej koncie „ruch środków pieniężnych”, spowodowany najprawdopodobniej złożonym wnioskiem o kredyt.

oszustwo
fot. pixabay.com

Szacowany czas czytania: 00:40

Podszywająca się pod pracownika banku kobieta oświadczyła podczas rozmowy, że jest możliwość cofnięcia tego wniosku i w tej sprawie skontaktuje się z nią dział techniczny. Za niedługo zadzwonił mężczyzna, który poprosił o zainstalowanie na telefonie aplikacji Zoom służącej do prowadzenia korespondencji. Gdy kobieta zainstalowała opisywany program w aplikacji, wyświetliła się jej nazwa banku.

Oszust oświadczył jastrzębiance, że odblokować środki na koncie należy wygenerować kody Blik. Kobieta wygenerowała kolejno 2 kody blik na łączną kwotę 3800 złotych. Dopiero po konsultacji z mężem, kobieta zorientowała się, że padła ofiara oszustów.

Czytaj także: