StartWiadomości Wiadomości dnia

Zamiast tradycyjnych stopni, ocenianie kształtujące! Nowe metody stawiają na indywidualny rozwój ucznia

Poprzez stosowanie różnych metod, m.in. uczeń dowiaduje się po co w ogóle uczestniczy w zajęciach:

– wyjaśnia dyrektorka SP numer 4 w Radlinie, Małgorzata Mokrosz. Ocenianie kształtujące wymaga od nauczyciela dużego zaangażowania, bo musi on dostosować program do metod wykorzystywanych na lekcji. Jednak bez wątpienia ma szansę na sukces, bo skupia uwagę uczniów:

– usłyszała Monika Sokołowska od uczniów klasy czwartej. Czy faktycznie nie będzie ocen cyfrowych?

– wyjaśnia zastępca dyrektora radlińskie „czwórki” i polonistka, Gabriela Kiełkowska. A Małgorzata Mokrosz dodaje, że ocenianie kształtujące jest przyjazne także dla najmłodszych uczniów:

Ocenianie kształtujące może zostać wprowadzone na każdym przedmiocie i na każdym etapie nauczania. Najpierw było wprowadzone w szkołach w Wielkiej Brytanii, a kraje, w którym jest stosowane to m.in.: USA, Dania, Australia, Nowa Zelandia, Kanada, Szkocja, Finlandia i Włochy.

Zostaw komentarz