StartWiadomości

Zapowiedź zamknięcia wiaduktu w Radlinie

Remont obiektu był zapowiadany już w minionych latach. Przeglądy techniczne wiaduktu, choć dopuszczały obiekt do użytkowania, wskazywały na potrzebę remontu. W zeszłorocznej kontroli Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego znalazło się zalecenie dotyczące zamknięcia obiektu. Po tej sugestii zlecono sporządzenie opinii inżynierowi posiadającemu uprawnienia budowlane, w specjalizacji mostowej.

Zgodnie z otrzymaną opinią ruch pieszy na wiadukcie może być zachowany. I tak też planuje się zorganizować ruch od 1 marca. Zgodnie z sugestią Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego obiekt zostanie wyłączony dla samochodów, jednak z zachowaniem ruchu pieszego po obu chodnikach.

Ten stan trwać będzie od 1 marca 2019 roku do czasu wyłonienia firmy, która zajmie się gruntownym remontem. Wtedy, wyłączone zostaną również chodniki. Kiedy to nastąpi? Dziś trudno powiedzieć. Miasto zleciło nowy projekt budowlany. Najważniejszym wyzwaniem będzie teraz szybkie ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy.

Ruch ulicą Korfantego i rondo o trzech wylotach:

Po zamknięciu wiaduktu obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Ruch kołowy zarówno z Rybnika jak i z Wodzisławia będzie skierowany na ulicę Korfantego. Na samej ul. Mariackiej również znajdą się informację o „ślepej uliczce”.

Wyłączenie wiaduktu nie zakłóci dojazdu do ul. Hubalczyków od strony ul. Rybnickiej. Rondo przy boisku Górnika Radlin na ten czas będzie rondem z trzema wylotami (nie będzie możliwości skrętu w stronę wiaduktu).

W ubiegłych latach miasto przygotowało odpowiednią infrastrukturę na taką okoliczność – pojawiło się skrzyżowanie o ruchu okrężnym na ulicy Mariackiej i na tzw. „Lipkach” oraz – późną jesienią 2018 r – wyremontowano wspólnie z powiatem nawierzchnie ulicy Korfantego. Wszystko po to, aby z jednej strony przygotować odpowiedniej jakości objazd a z drugiej aby dozować tego typu remonty i nie wyłączać jednocześnie dwóch głównych tras przebiegających przez centrum miasta.

Co zakłada projekt?

Projekt zakłada zasadniczą zmianę w budowie wiaduktu. Obecny obiekt jest złożony z trzech przęseł. Podparty jest w dwóch miejscach przy skarpie oraz na dwóch filarach przy trasie kolejowej. Projektowany wiadukt będzie obiektem jednoprzęsłowym, a to znaczy, że obecne wzmocnienia przy skarpach zostaną zastąpione ścianami oporowymi z gruntu zbrojonego.

Zmianie ulegnie również standard poruszania się po jezdni. Sama jezdnia zachowa szerokość 6 metrów, zaś po obu stronach pojawią się bariery energochłonne. Z obu stron chodniki będą miały po 2 metry szerokości.

Zostaw komentarz