Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Żelazny Szlak Rowerowy teraz przyjazny także „elektrykom”

Facebook Twitter

Jastrzębie-Zdrój wspólnie z Karwiną realizować będzie kolejny projekt związany z Żelaznym Szlakiem Rowerowym. Na trasie powstaną punkty do ładowania rowerów oraz stacje naprawcze.

Żelazny Szlak Rowerowy zbudowany na dawnych torowiskach ma przyciągnąć rowerzystów z całej Polski. Kolejny projekt, który realizować będą oba miasta, ma promować turystykę rowerową w obszarze szlaku między innymi poprzez działania marketingowe oraz udostępnienie jego użytkownikom nowej infrastruktury rowerowej na trasie. Na jastrzębskim odcinku powstaną dwie stacje do ładowania rowerów elektrycznych o napięciu 230V oraz dwie samoobsługowe stacje do naprawy rowerów. Cztery zewnętrzne ładowarki ulokowane będą w Karwinie.

– Bardzo się cieszę, że możemy rozwijać Żelazny Szlak Rowerowy dostosowując go do potrzeb rowerzystów w taki sposób, aby był jeszcze lepszy i jeszcze bardziej atrakcyjny

– mówi Roman Foksowicz, zastępca prezydenta miasta.

Projekt zakłada również promocję innych atrakcji przyrodniczo-kulturowych usytuowanych w bliskim sąsiedztwie szlaku, takich jak Ośrodek Wypoczynku Niedzielnego z tężnią solankową, historyczna dzielnica Jastrzębia-Zdroju z zabytkowym Parkiem Zdrojowym oraz Karwińskie Morze, Park Bożeny Nemcowej i Uzdrowisko Darkov w Karwinie. Działania mają zachęcić turystów do planowania dłuższych pobytów w naszym przygranicznym regionie.

W ramach projektu zostanie opracowana i wdrożona wspólna kampania reklamowa Żelaznego Szlaku Rowerowego oraz powstanie plan komunikacji marketingowej z modelem zarządzania. Partnerzy projektu wezmą udział w warsztatach z marketingu marki turystycznej, które pozwolą wypracować kierunki, zadania i podział ról przyszłej promocji wspólnego produktu turystycznego.

Wszystkie te działania to środek do celu, jakim jest możliwie najszersze rozpropagowanie Żelaznego Szlaku Rowerowego jako produktu turystycznego, z którego jesteśmy dumni

– ocenił Roman Foksowicz. Decyzją Euroregionalnego Komitetu Sterującego Euroregionu Śląsk Cieszyński projekt zatwierdzono do dofinansowania. Jego całkowity koszt wyniesie nieco ponad 45 tysięcy euro, a realizacja ma rozpocząć się w maju.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj