Zmiana obsługi klientów w ZUS
Specjalne strefy dla klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Od wczoraj (16.03.) do 27 marca wyodrębniono je we wszystkich placówkach.
Osoby odwiedzające ZUS mogą złożyć wnioski samodzielnie, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Nadal funkcjonuje obsługa w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT). Do dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze między 7.00 a 18.00. Można dzwonić w dowolnej dla siebie sprawie. Przypominamy, że ZUS uruchomił też specjalne linie tematyczne m.in. w sprawie zasiłków chorobowych i opiekuńczych związanych z kwarantanną, po te adresowane dla przedsiębiorców w zakresie ulg i umorzeń, a także emerytalne czy rentowe. Ważne numery dla osób podlegających pod ZUS w Rybniku w naszym portalu.
Klientom Oddziału ZUS w Rybniku udostępniono dodatkowe numery telefonów:
32 439 12 44: Koronawirus – świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji oraz zasiłki opiekuńcze związane z zagrożeniem koronawirusem
502 009 124: Koronawirus – ulgi – wsparcie dla przedsiębiorców
32 432 86 57: Koronawirus – odwołane badania lekarskie i rehabilitacja lecznicza
32 439 12 47 – inf. dla płatników i ubezpieczonych
32 439 12 91 – inf. dla świadczeniobiorców emerytalno-rentowych. Informacja o sposobie załatwienia spraw w ZUS