Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

ZUS przyjmuje klientów. Najwięcej pytań o emerytury, zasiłki i wsparcie kryzysowe

Facebook Twitter

Blisko 6 tysięcy osób obsłużono w poniedziałek (4.05.) w oddziałach ZUS w województwie śląskim. To pierwszy dzień po otwarciu sal obsługi klientów.

mat.prasowe ZUS

Najwięcej klientów odnotowały oddziały ZUS w Rybniku i Chorzowie wraz z podległymi placówkami. W każdym z tych oddziałów pracownicy przyjęli blisko 1200 osób.

Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem

– mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Jak podkreślają w ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający placówki ZUS nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.

Wszystkie placówki ZUS w województwie śląskim obsłużyły prawie 6 tys. osób. W oddziale ZUS w Rybniku wraz z podległymi placówkami obsłużono 1197 klientów, w placówkach podległych chorzowskiemu oddziałowi – obsłużono 1192 mieszkańców regionu. Łącznie 960 osób odwiedziło oddział w Zabrzu, inspektorat w Tarnowskich Górach oraz placówki w Gliwicach oraz Bytomiu. Oddział ZUS w Sosnowcu wraz z inspektoratami obsłużył 955 klientów, a bielski oddział wraz z inspektoratami – 924 klientów. Do Oddziału ZUS w Częstochowie i podległych mu terenowych jednostkach swoje sprawy przyszło załatwić 680 osób.

Najwięcej osób było dopytać się o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno- rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.

Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej

– dodaje rzeczniczka.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj