Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Co się składa na działania SEM? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Obecnie trudno sobie wyobrazić sukces firmy, która w ogóle nie jest obecna w świecie online. Internet daje ogromne szanse na budowanie wizerunku marki, promowania oferowanych produktów lub świadczonych usług i docierania do szerokiej rzeszy klientów z różnych regionów. Marketing internetowy pozwala zwiększyć widoczność w branży i skutecznie prześcignąć konkurencję.

Jedną z jego gałęzi jest SEM. Dowiedz się, na czym polega ta forma reklamy oraz jakie dokładnie działania się na nią składają.

Co to jest SEM?

SEM (z ang. Search Engine Marketing) to reklama w wyszukiwarkach internetowych. Są to różne działania promocyjne pozwalające na podniesienie pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania (zarówno organicznych, jak i płatnych) na odpowiednio dobrane słowa kluczowe (hasła, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników). Tego typu reklama w Internecie obejmuje m.in. pozycjonowanie stron internetowych i kampanie linków sponsorowanych (PPC). SEM to proces, którego celem jest skierowanie jak największego ruchu z wyszukiwarek na promowaną stronę poprzez działania SEO lub wykupienie i zamieszczenie reklam płatnych. Dobór odpowiednich narzędzi pozwala ściągnąć na stronę firmy czy sklepu online użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.

SEO a SEM

SEM jest szerszym pojęciem od SEO, ponieważ oznacza ogół działań reklamowych w wyszukiwarkach. SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe oraz ich pozycjonowanie na wcześniej wybrane frazy. Przystosowanie witryny do wymogów stawianych przez Google i działania zewnętrzne, które pomagają zdobyć możliwie jak najwyższą pozycję w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania – to właśnie na celu ma pozycjonowanie strony firmy Sempire. To kompleksowe działania SEM jakie obejmują zarówno SEO (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google), jak i płatne reklamy.

Zależność pomiędzy SEO i SEM najlepiej określa prosty wzór:

  • SEM = SEO + PPC

Zakres działań SEM

Profesjonalna agencja SEO i SEM jak SEMPIRE wykonuje szereg działań, które pozwalają firmom usługowym i branży e-commerce wypromować swoją stronę w Internecie.

W ich zakres wchodzi:

  • pozycjonowanie stron w Google (pozycjonowanie lokalne, ogólne, long tail),
  • kampanie reklam płatnych.

Pozycjonowanie strony internetowej obejmuje:

  • audyt SEO,
  • przygotowanie strategii kampanii,
  • działania on-site (on-page) – optymalizacja kodu  strony i treści oraz inne działania wewnątrz witryny, które mają na celu poprawienie jej jakości,
  • działania off-site (off-page) – działania na zewnątrz, których bezpośrednim celem jest podniesienie widoczności strony w Google (m.in. link building, content marketing),
  • analitykę internetową – stały monitoring pozycji strony i jej bezpośredniej konkurencji.

Kolejnym elementem SEM jest przeprowadzanie kampanii reklam płatnych w wyszukiwarkach. Firma zajmującą się reklamą w Internecie rozplanowuje i doradza swoim klientom działania, które są najlepiej dopasowane do profilu ich działalności oraz efektów, które chcą uzyskać poprzez promocję.

Kampanie Google Ads pozwalają bardzo szybko zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach. Google Ads to system reklam opracowanych przez firmę Google, który pozwala rozplanowywać, uruchamiać i wyświetlać komunikaty sponsorowane. Reklamy można uruchomić zarówno w samej  wyszukiwarce, jak i w sieci partnerów. Rozliczenia odbywają się w systemie za kliknięcie (CPC) lub za 1000 wyświetleń (CPM).

Najpopularniejsze są reklamy tekstowe przybierające postać linków sponsorowanych (znane także jako reklama PPC). Standardowe reklamy tekstowe składają się z trzech podstawowych elementów (2 nagłówki, adres URL i opis reklamy). Od 2018 roku w ramach Google Ads można wykupić rozszerzone reklamy tekstowe. Oprócz podstawowych elementów można tutaj wyświetlić także trzeci nagłówek (nie może przekraczać 30 znaków) i drugi opis (do 90 znaków), co pozwala przekazać odbiorcom dodatkowe informacje na temat swojej oferty.

Agencja zajmująca się reklamą w Google może także polecić inne formy płatnej promocji:

  • reklamy w Google Maps – wykorzystuje się tutaj konto Google Moja Firma,
  • reklamy kontekstowe – można wykorzystać ciekawe materiały wideo lub projekty graficzne, które zostaną wyświetlone w sieci partnerów firmy Google.

Jak dobierać działania SEM?

Pozycjonowanie sklepów internetowych oraz pozycjonowanie strony www firmy świetnie sprawdza się do promocji w dłuższej perspektywie czasu. Zależy Ci na szybszych efektach? Dobrym pomysłem będzie płatna reklama PPC. Linki są wyświetlane błyskawicznie, co daje dużą szansę na to, że ruch na stronie szybko się zwiększy. Optymalizację i pozycjonowanie strony w Google bardzo często łączy się z reklamami płatnymi, aby np. zwiększać sprzedaż w określonym czasie. Zawsze warto zestawiać różne formy marketingu internetowego, aby móc ocenić, które najlepiej przekładają się na realną konwersję.

Skontaktuj się z Agencją SEM SEO SEMPIRE

https://www.sempire.pl/

Podczas bezpłatnych konsultacji ze Specjalistą możesz dobrać najbardziej optymalne rozwiązania reklamowe dla Twojej strony www.

  • Pozycjonowanie lokalne,
  • Pozycjonowanie sklepów internetowych,
  • Linki sponsorowane Google Ads,
  • Reklamy w Social Mediach na Facebooku, LinkedInie.

Zacznij zdobywać klientów!

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj