Radio 90

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Po 11 latach Rybnik zmienia logo. Dlaczego?

Facebook Twitter

Zamiast kilku kolorowych szczupaków, teraz jeden nawiązujący do rybnickiego herbu. Władze miasta zdecydowały się stworzyć System Identyfikacji Wizualnej. Motywem przewodnim będą postacie z witraży z sali posiedzeń Rady Miasta.

Od teraz wszystkie jednostki miejskie będą miały to samo logo, pojawiło się ono również w materiałach promocyjnych, oraz w przestrzeni miejskiej: na autobusach, czy przystankach. Stare logo się nie przyjęło, stąd zmiany – mówi Robert Cebula, naczelnik Wydziału Promocji w Urzędzie Miasta Rybnika:

Logo z rybkami powstało w 2007r. Logo niestety się nie przyjęło, wiemy to również od wielu projektantów, że ono po prostu było ciężkie do zastosowania, nie można było go zbytnio pomniejszyć, przy powiększeniu również nie wyglądało to tak, jak wyglądać powinno. Po prostu ciężko się je stosowało i chyba dlatego rybniczanie się do nowego logo nie przyzwyczaili.

Zarządzenie prezydenta Piotra Kuczery weszło w życie wczoraj (1.05.). Od tego dnia jednostki miejskie muszą posługiwać się nowym logotypem. Wyjątkiem ma być MOSiR, który ma zdaniem fachowców dobre logo. Reszta musi się dostosować. Ale mamy czas – uspokaja naczelnik Cebula:

Tutaj nie ma żadnej rewolucji, bardziej ewolucja. Wszystkie nowe rzeczy, które będą powstawały, czy to plakaty, czy materiały promocyjne, będą musiały posiadać nowe logo miasta i będą musiały być tam zastosowane elementy systemu identyfikacji wizualnej, lecz to nie jest tak, że rzeczy z rybkami z dotychczasowym logo będą po prostu niszczone, burzone. Nie, absolutnie. Jeśli się zużyją, no to wtedy wymienimy na nowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ myślę, że w nowoczesny sposób pokazaliśmy historię i to jest fajne, ponieważ te rzeczy, które mamy, elementy z witraży, zostały pokazane, no w taki sposób może humorystyczny, z nową kreską, fajny, dostępny sposób.

Zadanie stworzenia Systemu Identyfikacji Wizualnej władze Rybnika powierzyły krakowskiej firmie projektowej, mówi jej szef Marcin Wolny:

Herb został przygotowany i przetworzony i przystosowany do takich zastosowań, jest rysowany grubszą kreską, jest prostszy i bardziej wyrazisty. Łatwiej go używać na różnych podłożach, łatwiej go pomniejszać i po prostu będzie się lepiej sprawdzać jako logo. Będzie takim logo  heraldycznym, czyli symbolem miasta, który będzie symbolizować wszędzie i zawsze. Niepotrzebne hasło i wystarczy nazwa miasta, bo w zestawieniu z rybą, no to tworzy już bardzo spójną całość. Przygotowując się do zlecenia dosyć mocno przyjrzeliśmy się miastu, obeszliśmy je, zajrzeliśmy w każdy kąt no i sali posiedzeń trafiliśmy na przepiękne postacie z okresu dwudziestolecia międzywojennego uwidoczniony na witrażach w oknach i stwierdziliśmy, że to znakomity motyw przewodni.

Ze zmian zadowolony jest również prezydent Rybnika Piotr Kuczera:

Jest radość, ponieważ wszystko, co nowe oparte na trwałym i dobrym fundamencie, a taki na pewno jest herb miasta Rybnik i to cieszy. Jesteśmy przed autobusem, który jest nowo oklejony no i myślę, że mamy z jednej strony śląskie akcenty, nowy znak i myślę, że pierwsze wrażenie bardzo dobre. Dojrzeliśmy też do tego, by dożyć do ujednolicenia tego, co w przestrzeni miejskiej funkcjonuje. Bardzo mi zależy na tym, aby wszystkie instytucje miejskie jasno komunikowały, że to miasto Rybnik.

Za System Identyfikacji Wizualnej władze Rybnika zapłaciły 137 tysięcy złotych:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj