Jastrzębie-Zdrój: Straciła blisko 4 tysiące korzystając z portalu ogłoszeniowego
Mimo wielu ostrzeżeń oszustom ciągle udaje się wykorzystać zaufanie internautów. Tym razem fikcyjny kupujący podesłał link do fałszywej strony banku, w rezultacie czego kobieta straciła pieniądze.
Do jastrzębskich śledczych zgłosiła się 57-letnia mieszkanka Jastrzębia-Zdroju. Poinformowała o wyłudzeniu danych konta bankowego, a następnie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na koncie. Została w ten sposób pozbawiona kwoty 4000 zł.
Sposób działania przestępców jest zazwyczaj taki sam:
- sprzedający wystawia produkt lub usługę na portalach ogłoszeniowych,
- do sprzedającego odzywa się osoba rzekomo zainteresowana zakupem i wypytuje o szczegóły. Kontakt najczęściej następuje przez komunikatory,
- w trakcie prowadzonej rozmowy potencjalnie zainteresowany kupujący – przestępca – informuje, iż przesyła link z potwierdzeniem zapłaty
- sprzedający otrzymuje link do strony, na której ma podać dane swojej karty lub dane do logowania do usług bankowości elektronicznej. Link może być przesłany:
– bezpośrednio w rozmowie przez komunikator,
– w wiadomości e-mail lub SMS podszywającej się np. pod portal ogłoszeniowy, lub usługę kurierską.
- klikając w przesłany link, otwiera się specjalnie przygotowana strona, wyglądająca dla sprzedającego wiarygodnie, gdyż może tam zobaczyć np. zdjęcie i cenę swojego produktu.
- na tej stronie znajduje się ponadto miejsce do wpisania:
– karty płatniczej (dane posiadacza karty, pełen numer karty, CVV, data ważności, kod 3DS)
– lub danych dostępowych do bankowości elektronicznej (login, hasło, SMS kody).
- po podaniu powyższych danych sprzedający traci swoje środki, stając się pokrzywdzonym.
Czytaj także:
- I znów ostrzegamy: Fałszywe SMS-y o zaległościach w skarbówce
- Uwaga na fałszywe SMS-y w sprawie zaległości za prąd
- Jastrzębie-Zdrój: Kolejny pijany kierowca zatrzymany w Jastrzębiu-Zdroju, sprawa trafi do sądu