Utrudnienia w obsłudze petentów w USC oraz w Wydziale Spraw Obywatelskich
W rybnickim magistracie, podobnie jak w wielu innych w całym kraju, program informatyczny obsługujący akty stanu cywilnego, dowody osobie oraz ewidencję ludności nie działa sprawnie.
Mała przepustowość łącza i braki w aplikacjach powodują utrudnienia w Wydziale Spraw Obywatelskich w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz w wydawaniu tych dokumentów.
Z kolei w USC utrudnienia wiążą się z rejestracją noworodków, nadaniem numeru PESEL oraz pobraniem aktów stanu cywilnego. Trzeba więc przygotować się na znacznie wydłużony czas oczekiwania na załatwienie spraw.
1 marca weszły w życie nowe przepisy: prawo o aktach stanu cywilnego, ustawa o dowodach osobistych oraz ustawa o ewidencji ludności. Zmiany te wiążą się z koniecznością obsługi mieszkańców w nowych, dostarczonych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych programach informatycznych.
Niestety pierwsze dni pokazały,że program nie działa sprawnie. W związku z powyższym występują poważne utrudnienia w obsłudze mieszkańców – zarówno w Urzędzie Stanu Cywilnego jak i Wydziale Spraw Obywatelskich.
Urząd Miasta Rybnika dokłada wszelkich starań by mimo utrudnień mieszkańcy jak najmniej odczuli niedogodności. Pracownicy urzędu starają się prowadzić wszystkie sprawy w miarę możliwości jak najsprawniej.
Jednakże należy przygotować się na znacznie wydłużony czas oczekiwania na załatwienie spraw. Mamy nadzieję, że MSW w krótkim czasie poprawi działanie systemu dzięki czemu obsługa mieszkańców będzie przebiegała sprawnie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu:
Dowody osobiste:32/43-92-162,32/43-92-198
Ewidencja ludności:32/43-92-178,32/43-92-188
Urząd Stanu Cywilnego: 32 422 32 10