StartWiadomości Wiadomości dnia

Operator sieci Plus… „chwilowo niedostępny”. Część mieszkańców regionu ma duży problem

…ubiegać się o odszkodowanie. Zdezorientowani mieszkańcy Świerklan i Jankowic poprosili o interwencję w sprawie, która przysparza im wiele niedogodności. Od kilku miesięcy nie potrafią rozwiązać problemu, który powstał, kiedy operator sieci Plus usunął swój nadajnik z szybu kopalni „Jankowice”. Od tego momentu zasięg sieci jest niedostępny, tak jak sam operator, który nic nie robi w tej sprawie. Jedna z mieszkanek gminy wyjaśnia, że w domu jej telefon jest bezużyteczny:

Mieszkanka Świerklan, z którą rozmawiał Arkadiusz Żabka z usług operatora zrezygnować nie może. Wiąże ją umowa:

Próbowaliśmy skontaktować się z biurem prasowym sieci Plus, jednak bez powodzenia. Do dziś bowiem nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania. Tymczasem Sonia Karwot, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta z Rybnika, uważa, że mieszkańcy mogą domagać się odszkodowania za powstałą sytuację:

W chwili zawarcia umowy operator usług operator przewidywał świadczenie usług o takiej jakości. Dzisiaj ta jakość się zmieniła, albo w ogóle jej nie ma – z powodu braku połączeń. W związku z powyższym można reklamować świadczenie tej usługi. Jeśli jest to krótkotrwałe to możemy domagać się odszkodowania. Wydaje się, że zdjęcie nadajnika i dyskomfort rozmów w tym obszarze to jest dolegliwość dla klienta.

Sonia Karwot dodaje, że może zająć się wyjaśnieniem tej sprawy:

Jeżeli do mnie na biurko wpłynie jakikolwiek wniosek, to ja podejmę wyjaśnienia z operatorem i ustalimy w indywidualnej sprawie, co jest przyczyną tego stanu i jak temu zaradzić. Dlatego zapraszam mieszkańców Świerklan z określonym wnioskiem, z umową i wtedy podejmę działania.

W sprawie może także pomóc Urząd Komunikacji Elektronicznej. Najbliższy oddział znajduje się w Siemianowicach Śląskich. UKE na podstawie skargi konsumenta może podjąć mediacje z operatorem.

Zostaw komentarz