Co dalej z linią kolejową Cieszyn-Goleszów?
Uruchomienie linii kolejowej 190 na trasie Cieszyn-Goleszów stoi pod znakiem zapytania. Może się okazać, że jej rewitalizacja jest zbyt droga. Oferty złożone w przetargu przekroczyły zakładany budżet. Najtańsza propozycja opiewała na kwotę prawie 76 milionów złotych, to jest o niemal 10 milionów więcej niż zaplanowano.
Może to spowodować wykreślenie zamkniętej dziś linii do Cieszyna z projektu rewitalizacji. Mieczysław Szczurek, starosta powiatu cieszyńskiego, zapowiada interwencję w tej sprawie:
Zarząd powiatu zdecydował o skierowaniu pod obrady uchwały intencyjnej, uchwały do marszałka. To jest jedyna możliwość, jaką mamy. Nie mam w zwyczaju obiecywać tzw. gruszek na wierzbie, mówię konkretnie to, co my możemy. My możemy lobbować poprzez uchwały intencyjne rady i takie działania już zaczęliśmy podejmować.
Połączenie Cieszyn – Goleszów i Skoczów – Bielsko-Biała, to odcinki konieczne do wznowienia komunikacji kolejowej z Bielska-Białej do Cieszyna i do granicy państwa. W ramach projektu rewitalizacji w planach jest też uruchomienie linii Bronów-Wisła Głębce: tu najtańsza oferta opiewała na kwotę blisko 340 milionów złotych, to o ponad 130 milinów więcej niż zakładano.