Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

 

Jak powrócić do aktywności? – motywacja i cierpliwość to podstawa

Facebook Twitter

Podstawą zdrowego stylu życia jest aktywność. Niestety, czasem pewne sytuacje sprawiają, że przestajemy regularnie ćwiczyć. Co zrobić, aby trening stał się naszą rutyną? Trzeba znaleźć motywację i być cierpliwym.

fot. pixabay/menenio

Nasze codzienne zadania oraz obowiązki sprawiają, że nasz dzień staje się bardzo napięty, brakuje nam sił oraz chęci do działania. Jedyne o czym wtedy marzymy to odpoczynek. Wówczas najprostszym dla nas rozwiązaniem, staje się rezygnacja z niektórych zadań. Aktywność fizyczna zostaje odłożona w kąt. Czas mija niespostrzeżenie, aż nagle okazuje się,że nie byliśmy na siłowni co najmniej pół roku.

Motywacja
Kluczem do sukcesu jest podejście. Musimy ćwiczyć dla samych siebie, musimy mieć ogromną motywację. Nie powinniśmy stawiać wyglądu na pierwszym miejscu, warto odnaleźć ważniejsze korzyści płynące z uprawiania aktywności. Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie ,,Dlaczego chcemy zmiany?’’, oraz spojrzeć na siebie jak na jednostkę. Przed rozpoczęciem ćwiczeń, warto udać się do lekarza, ocenić swój stan zdrowia – bowiem bezpieczeństwo jest najważniejsze.

 

Bez pośpiechu!
Pamiętajcie, że nawet krótka przerwa od ćwiczeń powoduje pogorszenie naszej wydajności. Jeśli po długim czasie wracamy do sportu, warto zastosować metodę małych kroków. Na początek kilka minut cardio dziennie, stopniowo zwiększając intensywność i czas swoich ćwiczeń! Jest to ważne, ponieważ chodzi o naprawienie a nie uszkodzenie swojego ciała! Kiedy już powrócimy do treningowej rutyny, możemy postawić na modyfikację swoich żywieniowych nawyków.

Aktywność
Musimy zmienić swoje nastawienie do treningu. Aktywność to nie tylko ćwiczenia na siłowni. Ćwiczyć możemy wszędzie – nawet w domu! Napięty terminarz to nie problem! Kiedy mamy niewiele czasu, poświęćmy przynajmniej 10 minut dziennie, zróbmy kilka ćwiczeń, tak aby nasza regularność I nawyk zostały zachowane. Zrezygnujmy z windy, monitujmy ilość wykonywanych kroków – potraktujmy aktywność fizyczną nieszablonowo i wprowadźmy ją w nasze życie.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj