Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Kiedy opłaca się pozycjonować stronę lokalnie? [materiał partnera]

Facebook Twitter

Pozycjonowanie stron internetowych lokalnie to strategia marketingu online, której celem jest wygenerowanie ruchu organicznego. Użytkownicy następnie mogą zapoznać się z ofertą organizacji, tym samym przyczyniając się do realizacji konwersji. Kiedy takie rozwiązanie jest opłacalne dla firmy?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jakie zapewnia korzyści?

Strategia lokalnego pozycjonowania strony internetowej polega na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Konieczne jest wyselekcjonowanie fraz kluczowych nawiązujących do określonego regionu (nazwy miast lub województw). W ten sposób użytkownicy generujący zapytanie nawiązujące do określonej lokalizacji otrzymają odpowiednie wyniki. Dla przykładu, pozycjonowanie stron Katowice (https://semcore.pl/pozycjonowanie-katowice/) dla witryny będącej wizytówką firmy hotelarskiej może skupiać się na wyrażeniach takich jak:

  • hotele Katowice
  • nocleg Katowice
  • pokój w Katowicach

Gdy serwis internetowy wyświetla się w Google na wskazane frazy kluczowe, użytkownicy odwiedzają go, a w sprzyjających warunkach wykonają odpowiednie działanie korzystne dla biznesu (czyli np. zarezerwowanie noclegu). Ostatecznie więc strategia lokalnego pozycjonowania przynosi efekt nie tylko w postaci większego ruchu organicznego, ale również zapewnia konwersję.

Najczęściej pozycjonowanie stron jest kojarzone ze strategią marketingową dedykowaną biznesom online. W praktyce jednak niemal każda firma może skorzystać z tego rozwiązania, tym samym generując ruch, a w odpowiednich warunkach ciesząc się wyższym poziomem przychodów. Konieczne jest jednak zaprojektowanie strony w myśl zasad UX oraz UI. Wówczas użytkownicy przeglądający stronę chętniej dokonają konwersji wartościowej dla biznesu.

 

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne realizowane przez specjalistów, na przykład agencję SEO, jest długofalowym procesem. Taka strategia wymaga czasu, zaangażowania oraz kompleksowej wiedzy z zakresu funkcjonowania wyszukiwarki Google. Efekty pozycjonowania – zarówno lokalnego, jak i ogólnopolskiego – pojawiają się średnio po 6-12 miesiącach. Następnie strategia może być nieustannie rozbudowywana o kolejne frazy kluczowe, aby systematycznie zwiększać widoczność oraz ruch organiczny użytkowników na stronie.

Przedsiębiorcy zastanawiając się nad pozycjonowaniem witryny często chcą wiedzieć, ile kosztuje SEO realizowane przez specjalistów z agencji. Trudno wskazać jednoznaczną cenę za taką usługę, ze względu na jej specyficzny charakter. Pozycjonowanie musi być indywidualnie zaprojektowane, aby przynieść wymierne efekty. Nie ma jednej, unikalnej strategii, która pozostanie uniwersalna i sprawdzi się w każdych warunkach. Z tego względu cena realizacji SEO dla strony internetowej zawsze jest ustalana indywidualnie.

Samodzielne pozycjonowanie lokalne

Alternatywą dla pozycjonowania zleconego agencji SEO jest przygotowanie i wdrożenie strategii samodzielnie. Pamiętaj jednak, że takie przedsięwzięcie pozostaje znacznie bardziej wymagające – potrzebujesz nie tylko czasu na realizację wszystkich działań z zakresu pozycjonowania firmowej strony, ale także aktualnej i rzetelnej wiedzy. Jeśli jednak zdecydujesz się na takie rozwiązanie, warto sięgnąć po publikację, która przedstawi najważniejsze informacje o SEO w przystępny sposób. W tym kontekście doskonale sprawdzi się Case Study Semcore. To zbiór wiedzy merytorycznej oraz praktycznej, gdzie zaprezentowano podstawy pozycjonowania, a także techniki wykorzystywane w ramach budowania widoczności. Publikacja traktuje o SEO w ujęciu naukowo-badawczym, dlatego jest szczególnie wartościowa zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych pozycjonerów, poszukujących kolejnych doświadczeń i przydatnych danych.

Case Study – Pozycjonowanie stron Semcore składa się z części teoretycznej i praktycznej. W pierwszej przedstawiono najważniejsze informacje płynące z książek, blogów, kursów oraz dokumentacji Google. Druga odnosi się do badań przeprowadzonych przez Semcore, gdzie przeanalizowano działania SEO podejmowane przez różne biznesy funkcjonujące online. To aktualne i kompleksowe źródło wiedzy dla pozycjonerów, marketerów i przedsiębiorców.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 4 lipca 2022