Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Twitter

 

Na dobry początek dnia – śniadanie!

Facebook Twitter

Jakie powinno być śniadanie? Na pewno smaczne i zdrowie. Posiłek ten musi dać Ci moc do działania!

Najważniejszy posiłek dnia to śniadanie. Niestety przez pośpiech, często je pomijamy. Powinniśmy złe nawyki żywieniowe porzucić w kąt i zastanowić się jakich składników dostarczyć naszemu organizmowi o poranku. Regularne jedzenie śniadań zmniejszy ryzyko otyłości, wesprze rozwój intelektualny, fizyczny oraz dostarczy nam niezbędną energię i składniki odżywcze. Śniadanie da nam siłę na resztę dnia, oraz zapewni lepsze samopoczucie, co pozytywnie wpłynie na naszą koncentrację w pracy czy szkole.

fot. ponce_photography/ pixabay

Co dzieje się kiedy omijamy śniadania?

  • Mogą pojawić się u nas takie obawy jak:
  • ból głowy,
  • rozdrażnienie,
  • zmniejszona wydolność fizyczna i umysłowa.

fot. Einladung_zum_Essen / pixabay

Co jeść o poranku?
Nasze śniadania powinny być bogate w produkty zbożowe, produkty mleczne, owoce oraz warzywa oraz tłuszcze roślinne. Powinniśmy unikać cukrów prostych, kwasów tłuszczowych i przetworzonej żywności.

fot. Free-Photos/ pixabay

Przygotowanie pełnowartościowego śniadania nie musi zajmować wiele czasu. Można postawić na kanapkę na pełnoziarnistym pieczywie z dodatkiem warzyw, jogurt naturalny lub koktajl owocowo-warzywny. Zdrowym śniadaniem mogą być także płatki jaglane, owsiane lub żytnie z dodatkiem jogurtu bądź mleka oraz garścią owoców bądź orzechów. Jeśli macie więcej czasu – ugotujcie na mleku kaszę jaglaną i dorzućcie do niej np. masło orzechowe, wiórki kokosowe bądź suszone owoce. Dobrym pomysłem na śniadanie będzie także omlet z warzywami.

fot. stevepb-1 / pixabay

Pamiętaj, że o poranku warto postawić na zdrowe śniadanie bo idealne „paliwo” na początek dnia.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj