Remont linii kolejowej Pszczyna – Żory
Przygotowywany jest remont linii kolejowej Pszczyna – Żory jest wykorzystywanej m.in. w regionalnym ruchu pasażerskim, kursują tam np. pociągi Kolei Śląskich relacji Bielsko-Biała – Rybnik. Co trzeba podkreślić to połączenie jednotorowe.
Jak wynika ze specyfikacji przetargowej na platformie zakupowej PKP PLK, prace (zamawiane w trybie projektuj i buduj) obejmą ok. 20 km linii nr 148 oraz krótki odcinek linii nr 159 w Żorach. Zakładana jest m.in. wymiana nawierzchni torowej na nową, wymiana 14 rozjazdów, wymiana sieci trakcyjnej, budowa nowych obiektów inżynieryjnych i wymiana przejazdów kolejowo-drogowych.
Przetarg ten ruszył wiosną ub. roku, jednak ze względu na zakładane finansowanie prac ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, jego rozstrzygnięcie przeciągało się. Spośród jedenastu ofert wybrano złożoną przez Budimex za 317,9 mln zł brutto. Całość realizacji zamówienia jest przewidziana w ciągu trzech lat i trzech miesięcy.
Linia nr 148 Pszczyna – Rybnik to linia normalnotorowa, jednotorowa, zelektryfikowana, mająca znaczenie państwowe i należąca do sieci kompleksowej TEN-T. Obecnie na linii obowiązują ograniczenia prędkości do 50-60 km/h, a remont ma doprowadzić do osiągnięcia prędkości maksymalnej 120 km/h dla pociągów osobowych i 100 km/h dla towarowych. Ruch pasażerski obsługiwany jest na stacji Suszec i czterech przystankach: Pszczyna Czarków, Radostowice, Suszec Kopalnia i Suszec Rudziczka.
/PAP/
Czytaj także: