Czy Tauron musi wywieszać ogłoszenia o braku prądu? Pytają mieszkańcy Jastrzębia- Zdroju
Wszystko w domu na prąd, a gdy go nie ma, to jest problem. Bo nie działa ogrzewanie, lodówka nie chłodzi, a nawet nie działa brama garażowa. Przyzwyczailiśmy się, że on w gniazdku zawsze jest, gdy go brakuje, widzimy, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od urządzeń, które potrzebują zasilania.
Do naszej redakcji zgłosiła się mieszkanka Jastrzębia-Zdroju. Mieszka na granicy z Godowem przy ulicy Ranoszka. W ostatnim czasie parokrotnie w jej domu, ale i okolicznych ulicach nie było prądu.
Zdziwiło mnie to, bo nie widziałam żadnych ogłoszeń na słupach, za drugim razem, kiedy zgłaszałam problem, owszem była nagrana sekretarka z powiadomieniem o pracach
– tłumaczy nasza słuchaczka:
Renata Fusik: Zaczęło się w poniedziałek od 9.00 do 10.00, zadzwoniłam do Tauronu a pani odpowiedziała, że przewidywana przerwa będzie do 10.00, przed 10.00 faktycznie ten prąd był. Dziś znów powtórka z rozrywki, o godzinie 8.30 prąd wyłączyli, znów zadzwoniłam, tym razem odezwała się automatyczna sekretarka, że ulice będą objęte wyłączeniem prądu do 10.00 i nie przewiduje się wyłączeń prądu przez kolejne 5 dni. Dzwoniłam, bo w tej chwili bez prądu po prostu nie można funkcjonować, nie było żadnej informacji, z niczym takim się nie spotkałam i byliśmy zaskoczeni…
Kobieta boi się, że wyłączenia prądu spowodują, że w jej domu będzie zimno.
Trudno się na taką sytuację przygotować, ale informacja wcześniej powinna być
– mówi pani Renata.
Co na to firma energetyczna? Zdaniem Ewy Groń, rzeczniczki Tauron Dystrybucja, oprócz ogłoszeń w internecie i mediach, powinny być również ogłoszenia w tradycyjnej, papierowej formie.
Ewa Groń: Staramy się to robić również poprzez bezpośrednie dotarcie do klientów, w wielu miejscach rozwieszane są informacje w formie wydrukowanej, są to ogłoszenia syngowane przed Tauron Dystrybucja o charakterystycznym kolorze i formie, które z daleka widać, tam jest podane zarówno miejsce wyłączenia energii jak i czas jego trwania.
Czy w tym konkretnym przypadku informacji na słupach zabrakło? Trudno stwierdzić, ale jak zaznacza rzeczniczka, warto skorzystać z informacji zamieszczanych w internecie, które są na bieżąco aktualizowane.
Ewa Groń: Informacje taką można pozyskać na stronie www.tauron-dystrybucja.pl, gdzie ta baza prac planowych wraz z podaniem godzin przywrócenia zasilania jest na bieżąco aktualizowana, tam również można się zapisać na newsletter dotyczący właśnie prac planowych i wyłączeń w określonym miejscu. Można taką informację uzyskać poprzez numer infolinii 991.
Często wykonujemy prace na sieci pod napięciem, ale nie wszędzie jest to możliwe i czasami trzeba wyłączyć prąd jakiejś grupie klientów
– kończy Ewa Groń.
Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do nas TUTAJ!