Dlaczego kupujemy podróbki?
Przyczyny tego, dlaczego decydujemy się na zakup podróbek starali sprawdzić się w swoich badaniach naukowcy z Uniwersytetu SWPS. Okazało się, że prawie jedna trzecia badanych Polaków nie potrafiła odróżnić podróbki od oryginalnego produktu.
Szacowany czas czytania: 00:44
12 procent nawet nie zdawało sobie sprawy, że dany produkt jest kopią towaru istniejącego już na rynku. Profesor Andrzej Falkowski z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu mówi, co tak naprawdę buduje markę w świadomości kupujących:
Wśród najczęściej podrabianych produktów znalazły się odplamiacze, napoje energetyczne, mrożonki oraz przyprawy. Sprawdziliśmy, jakie cechy marki od siebie kradną, by stworzyć dobrą podróbkę:
Jaki jest cel nielegalnego naśladowania oryginalnych marek?
Oryginalna marka traci ze względu na istnienie podróbek także w dłuższej perspektywie czasu:
Kiedy mamy do czynienia z nielegalną konkurencją, a kiedy podróbka… może być uczciwa?
Przepytaliśmy mieszkańców o ich zakupową taktykę. Czy wolą więcej wydać za oryginał, czy jednak decydują się na tańszą podróbkę. I ważne, czy zwracają uwagę na jakość?
Więcej opinii:
Rozmawiał: Ziemowit Zalewski.