Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Jastrzębie-Zdrój: Małe zainteresowanie uchwałą reklamową

Facebook Twitter

Zaledwie kilka osób pojawiło się na konsultacjach społecznych w sprawie projektu uchwały reklamowej, nad jaką pracują urzędnicy w Jastrzębiu. Spotkanie zorganizowano w magistracie.

Uchwała reklamowa w Jastrzębiu-Zdroju
fot. mat. prasowe Jastrzębie-Zdrój

Jastrzębie-Zdrój – czekają na głos mieszkańców

O tym, że w mieście chcą uporządkować przestrzeń i określić zasady umieszczania reklam na bilbordach, ale też banerów na ogrodzeniach mówiliśmy już w Radiu 90. W magistracie wciąż czekają na opinie najbardziej zainteresowanych, czyli przedsiębiorców oraz mieszkańców:

Roman Foksowicz: Chcemy podjąć temat uchwały reklamowej. Podjąć dlatego, żeby uporządkować ten wygląd miasta dotyczący przede wszystkim reklam, bo to jest największa bolączka miast. Poustawiane byle jak wszędzie te reklamy. Dlatego podjęliśmy ten temat, żeby właśnie było to uporządkowane, żeby ta zgodność pomiędzy przyrodą, architekturą a jakimiś reklamami była właśnie taka przyjazna dla oka przede wszystkim. Ale to nie tylko reklamy, to również płoty. Z czego mają być zbudowane, jak te płoty postawione, jakiej wysokości. To wszystko również ta uchwała będzie określała, szczególnie też uwzględniając pewne historyczne, takie zabytkowe tereny. Teren parku w Zdroju praktycznie Zdrój cały.

Jastrzębie-Zdrój

Roman Foksowicz, zastępca prezydenta Jastrzębia – Zdroju- wyjaśnia Roman Foksowicz, zastępca prezydenta Jastrzębia. W ostatnim spotkaniu w tej sprawie wzięło udział kilka zainteresowanych osób:

Roman Foksowicz: Niestety, ale muszę powiedzieć, że konsultacja, która odbyła się w Urzędzie Miasta niemałym zainteresowaniem, dość się cieszyła, bo tylko parę osób przyszło. Jeden przedstawiciel spółdzielni mieszkaniowej, jeden przedsiębiorca i kilka osób z zewnątrz mieszkańców, co nie jest adekwatne do przeprowadzenia tych konsultacji. Myślę, że na dalszym etapie zaangażuje się więcej osób. Uchwała jest dostępna na stronie internetowej miasta. Jest też taka wizualizacja, jakby wersja ilustrowana do tego, żeby można było sobie zobrazować, czego dotyczy ta uchwała i odnieść się do tych zapisów, które są.

A co do powiedzenia w sprawie planów miasta dotyczących uporządkowania reklam mieli ci, którzy wzięli udział w konsultacjach?

Zostały zidentyfikowane problemy, czyli w jaki sposób banery mają być wywieszone, na jakich konstrukcjach. Naklejki zasłaniające całe witryny. Przypadkowe formy szyldów. Przegęszczenie. Przebodźcowanie, czyli takie zbyt jaskrawe, zbyt dużo tych reklam. Wskazanie dwóch stref strefa Zdroju, pozostała część miasta. Zdrój jest dla nas bardzo istotny pod względem architektonicznym, zabytkowym i wyglądu. Tego, żeby to było przyjazne dla wszystkich, dla oczu, uszu i miejsce odpoczynku. Dużo mamy głosów pozytywnych, które mówią, że tak, faktycznie wygląd reklam zewnętrznych trzeba uporządkować, bo zdarza się, że wzdłuż drogi mamy naprawdę bardzo dużo różnych kolorów, różnych bodźców wzrokowych, które odciągają uwagę kierowców, również i mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Więc to jest też jeden z powodów, dla którego przystąpiliśmy do porządkowania tego tematu.

Uwagi do projektu uchwały można składać na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej.  Na opinie i uwagi magistrat czeka do 17 marca.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj