Radio 90

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Kiśmy ogórki! Dbajmy o odporność przed zimą już teraz

Facebook Twitter

Dbajmy o swoją odporność nie tylko w czasie pandemii i nie tylko w okresie jesienno- zimowym. Odporność należy budować cały rok. Jak to robić? Przełom lipca i sierpnia to czas kiszenia ogórków, które są źródłem witaminy C. One na pewno pomogą wzmocnić odporność, a przy okazji zadziałają pozytywnie na cały organizm.

Ogórki kiszone nie mają wielu kalorii, dlatego warto je włączyć do codziennej diety. Jednak co najważniejsze, zawierają cenne właściwości odżywcze, ważne nie tylko dla dzieci, ale też dla całej rodziny:

  • są źródłem witaminy C oraz B, magnezu, potasu, żelaza oraz wapnia, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu
  • są naturalnym probiotykiem
  • oczyszczają organizm
  • dzięki zawartości kwasu mlekowego wpływają pozytywnie na działanie jelit oraz mikroflorę jelitową
  • zawierają błonnik, więc zapobiegają zaparciom
  • obniżają cholesterol
  • poprawiają kondycję włosów, skóry i paznokci
  • zapobiegają anemii

Eksperci twierdzą, że budowanie odporności jest istotniejsze latem niż zimą.

Wtedy bowiem możemy dostarczyć sobie odpowiednich składników odżywczych i być gotowi na sezon zwiększonych zachorowań. Przygotowując nasz organizm do walki z wirusami i bakteriami zadbajmy o odpowiednią dietę, ponieważ to właśnie sposób żywienia istotnie wpływa na osłabienie lub wzmocnienie naszej odporności.

To co wkładamy do ust ma ogromne znaczenie. W okresie letnim niech będą to kiszonki, a zimą nasz organizm nam za to podziękuje.

Proces kiszenia jest jednym z najprostszych sposobów konserwowania żywności. W trakcie kiszenia zachodzi proces fermentacji mlekowej, która zmienia cukry w kwas mlekowy. O kiszonych ogórkach mówi się, że są naturalnym antybiotykiem, więc im więcej ich w naszej diecie – tym lepiej.

Najzdrowsze są kiszonki wykonane samodzielnie, nie zawierają środków konserwujących, a dodatkowo mamy pewność, że proces fermentacji przebiega w sposób naturalny. Kisić możemy jak lubimy – z przepisu babci, cioci, sąsiadki lub według swoich upodobań. Pamiętajmy, że kiszone mogą być nie tylko ogórki, ale też kapusta, buraki, papryki, rzodkiewki, cukinie, pomidory czy marchewki. Róbmy to tak jak lubimy, byle dla zdrowia i odporności!

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj