Oszustwo na pracownika banku. Mężczyzna z Jastrzębia stracił ogromne oszczędności
Oszustwo na pracownika banku - tą metodą oszukany został mieszkaniec Jastrzębia, który na rzecz oszustów stracił ponad 100 tysięcy złotych.
Jastrzębianin stracił 109 tys. złotych. To kolejne w regionie oszustwo na pracownika banku, wynika z danych przekazywanych przez mundurowych.
Wczoraj (20.12.) mężczyzna zawiadomił jastrzębskich policjantów, że został oszukany. Na jego telefon zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca poinformował go, że jego pieniądze są zagrożone, gdyż kobieta podająca się za Beatę Morek próbowała wziąć kredyt na jego dane. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Metodą na uchronienie pieniędzy miało być wypłacenie oszczędności i wpłacenie ich na konto techniczne. Dlatego, mężczyzna nakłoniony przez rozmówcę postanowił przekazać swoje środki finansowe na wskazane „bezpieczne” konto. Jastrzębianin wypłacił pieniądze z banku i za pośrednictwem BLIK-a w wpłatomacie wpłacił 109 tysięcy na wskazane konto. Niestety to był duży błąd, bo gotówka zniknęła.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!
Czytaj także: