Problemy w Wydziale Komunikacji w Cieszynie. Kolejny głos słuchaczy w tej sprawie
Jak usprawnić działanie Wydziału Komunikacji w Cieszynie? Mówiliśmy w Radiu 90 o problemach z umówieniem terminu wizyty w wydziale, alarmowaliście nas o tym w telefonach i mailach do naszej redakcji. Pojawił się kolejny Wasz głos w tej sprawie.
Dlaczego jako jeden z niewielu już urzędów powiatowych nie obsługują wniosków elektronicznych o m.in. rejestracje pojazdów? Jest to możliwe, wystarczy żeby urząd umożliwił taką usługę za pośrednictwem państwowego portalu, który działa bez problemu w innych powiatach i urzędach.
To pytanie zadaliśmy rzeczniczce w cieszyńskim starostwie:
Sylwia Pieczonka: Na bieżąco analizujemy obecny system prawny i jeżeli będzie on na tyle dostosowany, że da możliwość nam wprowadzenia tego systemu w momencie kiedy będą ku temu odpowiednie rozwiązania prawne, czyli będą skany na równi traktowane z oryginałami dokumentów, to jak najbardziej taki system zostanie wprowadzony. Na ten moment klient, który składa poprzez Info-Car wniosek o elektroniczną rejestrację pojazdów i tak musi pojawić się w wydziale, ponieważ musi przynieść te dokumenty do nas w oryginałach. Musi zdać tablicę. System jest bardzo interesujący dla nas, pod warunkiem, że będzie dostosowane do tego odpowiednie ustawodawstwo.
Sylwia Pieczonka przypomina, że trwają prace nad nowym regulaminem, który ma wejść w życie jeszcze w tym miesiącu. Jego zapisy powinny rozwiązać problem z umówieniem wizyt w Wydziale Komunikacji.
Czytaj także: