Radio 90 logo

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Rybnik ogłasza: Ogródki letnie za złotówkę

Facebook Twitter

Prezydent miasta Piotr Kuczera w związku z dużymi ograniczeniami w działaniu branży gastronomicznej w czasie epidemii, postanowił pomóc restauratorom. Oferuje im dzierżawę terenu pod ogródki za złotówkę.

fot.rybnik.eu

Przypomnijmy, że zgodnie z decyzją rządu o luzowaniu obostrzeń, takie ogródki będą mogły rozpocząć działalność już w najbliższą sobotę (15.05.). W zeszłym roku w Rybniku działało w centrum 25 takich miejsc, w tym może być ich więcej bo restauratorzy złożyli 28 wniosków, najwięcej 14 dotyczy rynku.

O miejsce na rynku ubiega się 14 restauratorów. 9 wniosków złożyli właściciele lokali na deptaku, a 3 – właściciele punktów znajdujących się w okolicach Placu Jana Pawła II. Swoje plenerowe ogródki chcą też otworzyć lokale przy ul. Sobieskiego i Wysokiej.

fot.rybnik.eu

Wspomniana obniżka dotyczy wszystkich lokalizacji w mieście, niezależnie od posiadania koncesji.

-informują urzędnicy. Na razie podpisano 20 umów z przedsiębiorcami, trwa weryfikacja pozostałych wniosków. Umowa dzierżawy może nie zostać zawarta – np. w sytuacji, gdy przedsiębiorca ma wobec miasta nieuregulowane zobowiązania finansowe (zadłużenia). Z wnioskami o dzierżawę mogą też wystąpić kolejni przedsiębiorcy – muszą się jednak liczyć z tym, że przestrzeń, o której przyznanie wnioskują, może okazać się już zajęta. W pierwszej kolejności rozpatrywane są wnioski o wydzierżawienie terenu na płycie rynku wnioskodawców prowadzących działalność gastronomiczną w budynku zlokalizowanym na rynku.

Podpisując umowę z miastem, dzierżawcy zobowiązują się do przestrzegania zasad określonych w instrukcji Prezydenta Miasta Rybnika. Zasady te, poza deklaracją przestrzegania przepisów dotyczących porządku i spokoju publicznego, regulują przede wszystkim kwestie związane z estetyką i funkcjonalnością ogródka gastronomicznego:

Wskazują m.in. obowiązek zapewnienia klientom możliwości korzystania z zaplecza sanitarnego, kolorystykę i wielkość parasoli czy wysokość ustawionych w ogródku mebli i urządzeń. Ogródek i jego ogrodzenie muszą być wykonane z estetycznych oraz naturalnych elementów, umożliwiających, w razie konieczności szybki demontaż, zaś wyposażenie ogródków, w szczególności meble – z tworzyw naturalnych, np. wikliny, rattanu, drewna oraz metalu. Zasady dość mocno ograniczają też wykorzystywanie ogródków jako nośnika wszelkiego rodzaju reklam. Wyposażenie ogródków oraz akcenty reklamowe powinny być dopasowane do reprezentacyjnego charakteru rynku i deptaka, a także spójne z historyczną tkanką miasta.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj