Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Światowy Dzień Konsumenta. 1600 porad w powiecie wodzisławskim w 2022 roku

Facebook Twitter

Dziś (15.03.) Światowy Dzień Konsumenta. Ponad 1600 porad konsumenckich i informacji prawnych w 2022 roku udzielił Powiatowy rzecznik praw konsumentów z Wodzisławia Śląskiego.

Fot. pixabay.com

W Światowy Dzień Konsumenta sprawdziliśmy, ile i czego dotyczyły porady konsumenckie i informacje prawne udzielone przez powiatowego rzecznika praw konsumentów z Wodzisławia Śląskiego w 2022 roku.

Dotyczyły głównie reklamacji w sklepach, problemów z zakupami online czy sporów z przedsiębiorcami. Z jakimi sprawami zwracali się w ostatnim roku do rzecznika mieszkańcy Wodzisławia?

Dariusz Kalemba: Porady najczęściej dotyczyły urządzeń RTV i AGD, telefonów, sprzętu komputerowego, odzieży, obuwia, mebli, artykułów wyposażenia wnętrz, samochodów i środków transportu osobistego. Jeżeli chodzi o reklamację usług, były to usługi: energetyczne, remontowo-budowlane, telekomunikacyjne i turystyczne. Konsumenci najczęściej pytali o możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru, zasady reklamacji towarów i usług na podstawie rękojmi i gwarancji oraz możliwość odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i na odległość.

-wymienia Dariusz Kalemba, powiatowy rzecznik praw konsumentów w Wodzisławiu.

Dariusz Kalemba, powiatowy rzecznik praw konsumentów w Wodzisławiu.

Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina. Warto pamiętać, że wizytę u Powiatowego Rzecznika Konsumentów można umówić online.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj