„Twój pies. Twoja kupa. Twój problem”. Każdy ma swój wkład w wygląd swojego miasta
W mieście nad Olzą ruszyła nowa kampania społeczna pod dość mocnym hasłem. Ma zwrócić uwagę na brudne trawniki i chodniki. Nie pytaj, co twoje miasto może zrobić dla ciebie, pytaj, co ty możesz zrobić dla swojego miasta – tak urzędnicy parafrazują słowa prezydenta Kennedy’ego, próbując przy okazji mówić o patriotyzmie lokalnym.
Zwykle nie zastanawiamy się, co by tu zrobić, żeby nasze miasto było piękniejsze, bardziej zadbane, a tym samym bardziej cywilizowane i kulturalne. Po pierwsze urzędnicy sugerują: sprzątaj po swoim psie. Mówię po pierwsze, bo to pierwsza odsłona kampanii „W Cieszynie nie do pomyślenia”, która ma zachęcać do dobrych praktyk. Zaczynają od sprzątania po swoich psach, kolejna edycja będzie dotyczyła palenia śmieci w domowych piecach.