Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Cieszyn: Starostwo tłumaczy skąd długie kolejki w wydziale komunikacji

Facebook Twitter

"Puste okienka" w cieszyńskim wydziale komunikacji. Tamtejsze starostwo powiatowe tłumaczy skąd biorą się długie kolejki. Brakuje pracowników, a zastąpić jest ich trudno. Dlatego wiele spraw musi zaczekać, wydział realizuje ich mniej każdego dnia.

Nieobecnych urzędników wydziału komunikacji często nie można zastąpić pracownikami innych wydziałów. Bo praca w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wymaga specjalnych uprawnień, które są generowane w Warszawie. Każdy urzędnik ma spersonalizowaną kartę, hasło dostępu, a więc jest indywidualnie identyfikowalny w systemie. W sytuacji, w której jeden z pracowników jest chory, nikt inny nie może go zastąpić – pracując na jego karcie. W takim wypadku jego obowiązki przejmuje pracownik, który tez na takie uprawnienia.

Ale jeżeli choruje większa część zespołu to zmniejsza się liczba osób, które mogą logować się do systemu CEPiK, a tym samym, które obsługują klientów. Wtedy „okienka” pozostają puste. Dostęp do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców jest ograniczony, bo pojawiają się tam dane wrażliwe, czyli poufne, a więc nie każdy urzędnik może mieć do nich dostęp. Obecnie na wizytę w wydziale komunikacji trzeba umówić się rezerwując termin przez internet.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj