Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Policja i prawnicy dla seniorów

Facebook Twitter

Po kilku miesiącach od uruchomienia, poszerzona została oferta Rybnickiego Telefonu Seniora. W marcu, oprócz wsparcia osób samotnych, będzie również możliwość zasięgnięcia informacji na temat zagrożeń. Tu z pomocą przyjdą policjanci i prawnicy. Będą informować jak zachować się w trudnych chwilach, gdy potencjalnie może dojść do oszustwa.

próby wyłudzenia pieniędzy

Wolontariusze także seniorzy z Rybnika wspierają inne samotne osoby z tego miasta. Nie koniecznie trzeba zadzwonić z problemem, można także tylko po to, by porozmawiać.

W ramach Rybnickiego Telefonu Seniora od marca telefoniczne dyżury pełnić będą również policjanci i prawnicy, którzy w wyznaczonych godzinach posłużą seniorom radą i pomocą.
Terminy dyżurów, pod numerem telefonu 327 847 874:
• Policjant – w każdy pierwszy czwartek miesiąca, godz. 10.00 – 14.00.
• Prawnik – w każdy czwarty czwartek miesiąca, od godz. 12.00 – 14.00.

Podstawowym celem uruchomienia policyjnych dyżurów jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa seniorów. Seniorzy będą mogli zasięgnąć informacji m.in. o tym, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz poznać szerokie spectrum oszustw dotykających właśnie seniorów. Podczas rozmów z seniorami, funkcjonariusze będą również promowali założenia kampanii „Nie reagujesz – akceptujesz”, poprzez zwiększenie świadomości i reakcji seniorów na przypadki naruszenia prawa, promowanie dbałości o wspólne bezpieczeństwo, w szczególności w miejscu zamieszkania.

Dla kogo?

Telefon Seniora w Rybniku ma służyć wszystkim seniorom, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać” drugiej osobie. Dzwoniący mogą liczyć na wysłuchanie, zrozumienie, rozmowę w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. W ten sposób Telefon ma przeciwdziałać osamotnieniu, ułatwiać osobom starszym udział w życiu społecznym, realizowanie aktywności rekreacyjnych bądź kulturalnych.
Rybnicki Telefon powstał zwłaszcza z myślą o seniorach, którzy:
• czują się samotnie i chcą po prostu porozmawiać,
• chcą się czegoś dowiedzieć – np. uzyskać informacje o tym, jak załatwić jakąś sprawę, poznać ofertę bezpłatnych zajęć, wydarzeń kulturalnych,
• chcą coś zrobić wspólnie z innymi, ale nie wiedzą, jak się do tego zabrać, np. założyć osiedlową grupę nordic walking albo dołączyć do takiej grupy.

Kto odbiera telefony?

Rybnicki Telefon Seniora jest obsługiwany przez ok. 30 seniorów-wolontariuszy, którzy dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-14.00. W tym czasie odbierają telefony, wyszukują informacji, a także oddzwaniają do osób, które próbowały się połączyć poza godzinami dyżurów.
Wolontariusze to mieszkańcy Rybnika – znają zatem lokalne uwarunkowania i specyfikę miasta. To osoby otwarte, lubiące słuchać, rozmawiać i pomagać innym, a co równie ważne – odpowiednio do tego przygotowane poprzez szkolenia i warsztaty. Sami często zmagają się z podobnymi trudnościami, nieraz mają zbliżone doświadczenia życiowe, a co za tym idzie, cechuje ich większe zrozumienie dla potrzeb i problemów dzwoniących seniorów. Dla wolontariuszy prowadzenie Telefonu to możliwość pomagania swoim rówieśnikom, ale też dodatkowa forma własnej aktywności i sposób na wartościowe spędzanie czasu.

Zespół wolontariuszy dyżuruje pod numerem telefonu: 327 847 874, od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-14.00.
Więcej o Rybnickim Telefonie Seniora pod TYM linkiem.

Czytaj także:

 

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj